Slovenci smo glede na podatke Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) v samem evropskem vrhu glede na izdatke gospodinjstev za osebno mobilnost. V letu 2015 smo ji namenili 16 odstotkov letnih prihodkov, Slovaki recimo samo 7,5 odstotka, medtem ko je povprečje med 28 članicami EU-ja 13 odstotkov. V letu 2015 so gospodinjstva vseh držav članic EU-ja za osebno mobilnost porabila kar 1.000 milijard evrov, od tega Slovenci 3,4 milijarde evrov. Izdatki za osebno mobilnost so se med letoma 2008 in 2015 pri nas povečali kar za 250 milijonov evrov.
Največ denarja za delovanje vozila
Zanimivo je, da največ denarja, kar 11 odstotkov letnega proračuna, v Sloveniji porabimo za delovanje osebnih prevoznih sredstev, torej servisiranje, vzdrževanje, zavarovanje, točenje goriva in druge pripadajoče stroške, le šest odstotkov denarja pa na leto odštejemo za nakup avtomobila, bodisi novega ali rabljenega. To je jasen podatek, da je nakup avtomobila manjšinski izdatek, veliko manjši, kot je lastništvo vozila. A o tem ne razmišljamo. O tem smo obširno poročali v zadnji oddaji Avtomobilnost. Le odstotek proračuna namenimo javnemu prevozu.
Zanimivo je, da vse več denarja namenjamo avtomobilskim plaščem, ki so se po podatkih SURS-a od leta 2008 pa do leta 2015 močno podražili - na primer plašč dimenzij 205/55 R16 za kar 55 odstotkov, na okoli 80 evrov.
Število avtomobilov pri nas v porastu
Po podatkih SURS-a v povprečju za vozilo odštejemo od 10 tisoč do 13 tisoč evrov, če smo si v Sloveniji v letu 2015 hoteli kupiti nov osebni avtomobil, smo morali zanj z upoštevano povprečno slovensko plačo delati 242 delovnih dni. To je 27 dni manj kot leta 2008 in 24 dni več kot leta 2012.
Število registriranih osebnih avtomobilov v Sloveniji stalno narašča. Po podatkih SURS-a je bilo leta 2015 v Sloveniji registriranih 1.078.737 osebnih avtomobilov ali 523 avtomobilov na 1.000 prebivalcev, kar še zdaleč ni največ v EU-ju, saj se Slovenija po tem statističnem podatku uvršča na 9. mesto med 28 članicami. Leta 2015 je bil slovenski vozni park v povprečju star 9,7 leta, skoraj 360 tisoč vozil pa je bilo pri nas starih najmanj 12 let.
Največ avtomobilov "pri hiši" imajo v Trzinu
Največ avtomobilov pri nas je bilo leta 2015 registriranih v osrednjeslovenski regiji, in sicer okoli 280 tisoč, kar predstavlja skoraj 26 odstotkov vseh avtomobilov pri nas, najbolj motorizirana regija v letu 2015 pa je bila goriška, kjer so statistično zavedli, da imajo 580 avtomobilov na 1.000 prebivalcev oziroma 1,48 avtomobila na gospodinjstvo. Najmanj jih imajo v zasavski regiji, kjer so našteli 481 avtomobilov na 1.000 prebivalcev oziroma 1,18 avtomobila na gospodinjstvo. Slovensko povprečje je bilo leta 2015 sicer 1,31 avtomobila na gospodinjstvo.
SURS navaja še, da je imela občina Trzin največje število registriranih osebnih avtomobilov, in sicer 778 na 1.000 prebivalcev oziroma 2,16 avtomobila na gospodinjstvo.
Statistični urad navaja tudi, da je lastnikov osebnih avtomobilov več kot lastnic in so v povprečju tudi starejši. Moški so si leta 2015 lastili kar 61 odstotkov vseh avtomobilov. Povprečna starost moškega lastnika avtomobila je bila 50 let, pri ženskah pa 48 let. Obema spoloma je bilo skupno, da je najpogostejša znamka vozila Renault, barva pa kovinsko svetlosiva.
V zadnji oddaji Avtomobilnost smo pod drobnogled vzeli nakupne stroške avtomobila in stroške lastništva avtomobila. Ugotovili smo, da mesečni znesek, ki vabi na plakatu za nakup novega avtomobila, še zdaleč ni največji mesečni izdatek pri lastništvu avtomobila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje