Električni smart je na ceste prvič zapeljal konec leta 2009, v prihodnosti naj bi bil še pogostejši pojav. Foto: Daimler
Električni smart je na ceste prvič zapeljal konec leta 2009, v prihodnosti naj bi bil še pogostejši pojav. Foto: Daimler
Električna skuter in dvokolo
Skuter in dvokolo sta namenjena ljubiteljem napredne tehnologije, ki zagotavlja več udobja in manj porabe energije. Foto: Daimler

Smart fortwo je na ulice prvih evropskih velemest zapeljal konec leta 2009, dozdajšnji pozitivni odziv uporabnikov pa je temelj za odločitev o povečanju proizvodnih zmogljivosti. Druga generacija električnega fortwoja, ki jo izdelujejo v Hambachu v Franciji, ima vgrajeno litij-ionsko baterijo, ki zagotavlja energijo za 30-kilovatni električni motor z navorom 120 Nm. Eno polnjenje zadostuje za približno 135 kilometrov vožnje, kar je po navadi povsem dovolj za dnevno uporabo v mestnih okoljih. Kdor želi biti še bolj energetsko varčen in do okolja prijazen, pa se bo v prihodnosti lahko odločil za katero izmed smartovih novosti v ponudbi električnih prevoznih sredstev.

Na avtomobilskem salonu v Parizu je namreč smart predstavil še skuter z električnim pogonom in hibridno dvokolo, pri katerem kolesarju po potrebi na pomoč priskoči elektrika.

Tih in do okolja prijazen skuter
Smart escooter je zasnovan podobno kot njegov štirikolesni sorodnik, prevladujejo sodobni lahki materiali, oblikovalci pa so na dvokolesnik prenesli tudi prepoznavne oblikovne detajle. Za neposredni pogon zadnjega kolesa skrbi 4-kilovatni električni motor, ki po zagotovilih izdelovalca ne potrebuje rednega vzdrževanja.

Motor zagotavlja stalen navor in s tem dinamično speljevanje brez menjavanja prestav. Dosega hitrosti do 45 kilometrov na uro, eno polnjenje 48-voltne litij-ionske baterije pa naj bi zagotavljalo doseg do 100 kilometrov. Uporabniki ga bodo lahko polnili iz običajnega električnega omrežja, povsem prazno baterijo pa je mogoče napolniti v od treh do petih urah.

Hibridno dvokolo ebike z električnimi pospeški
Za zagotavljanje električne energije pri 22 kilogramov težkem dvokolesu ebike pa bodo lahko poskrbeli tudi uporabniki sami z močjo svojih mišic. Tehnično gledano ima namreč dvokolo hibridni pogon, saj je glavni »agregat« sam kolesar oziroma njegove mišice, za električne pospeške pa po potrebi poskrbi mali električni motorček z največjo močjo 250 vatov, ki izkoristi nakopičeno energijo v 36-voltni bateriji.

Baterija se lahko polni z odvečno energijo med poganjanjem pedalov ali pa z energijo iz električnega omrežja. Da bi ebike glede na pogon ostal v mejah dovoljenih za dvokolesa, pa električni motor pomaga le pri hitrostih do 25 kilometrov na uro. Za višje hitrosti se mora potruditi uporabnik sam.