Nova ibiza ima na novo zasnovano podvozje, z daljšo medosno razdaljo in večjim kolotekom. Foto: Seat
Nova ibiza ima na novo zasnovano podvozje, z daljšo medosno razdaljo in večjim kolotekom. Foto: Seat
Seat ibiza
Novi model bo širši javnosti predstavljen 22. maja na avtomobilskem salonu v Madridu, nato pa se bo začela uradna prodaja na evropskih trgih. Foto: Seat
Seat ibiza
V notranjosti ni španskega temperamenta, na voljo pa so zanimivi detajli. Foto: Seat

Na prvi pogled ni bog ve kakšna izvirnost, če novo ibizo predstaviš na otoku Ibiza, vendar bog ve, kako bi bilo nerodno, če bi jo Seat predstavil recimo na Kreti.

Ibiza je za Špance izjemno pomemben avtomobil. Ne le da je njihov najuspešnejši, najbolj razširjen in prodajan model, temveč je nekakšna ikona te znamke, ki je zadnje čase trdno vpeta v srečno Volkswagnovo družino. Zaradi vseh teh razlogov si nihče od vpletenih pri snovanju novega vozila ni smel privoščiti niti ene same drobne napakice.


Pogumno, a tudi tvegano
Pa si je tudi niso. Predvsem oblikovanje vozila je tisto, ki vzbuja strasti, na katerih temelji španska samopodoba. Dve ostri liniji, ki lomita boke sprednjih in zadnjih svetil, dajeta vozilu značilno podobo, ki jo še podčrtuje podoben element tik nad pragovi prednjih vrat. Pogumno, mogoče celo revolucionarno in po mnenju strokovne javnost vsaj nekoliko tvegano.

Mladost in svežina, ki se riše na bokih avtomobila, nista nujno privlačni za pomemben segment ibizinih kupcev - to so gospodje in gospe proti jeseni vozniškega življenja. Temperamenta je nekoliko manj v notranjosti, ki je klasično koncernska, obogatena s samosvojimi detajli, med katerimi se najbolj navdušujemo nad priročnim stojalcem za prenosne navigacijske naprave.

Tehniko so si inženirji nabrali v neusahljivem skladišču velikega brata in če sklepamo, bodo prvi meseci dovolj klasični. Dizli, tudi 1,9-litrski, in bencinski agregati s solidnimi menjalniki ter lepo usklajenim podvozjem dajejo mehaniki tisto dodano vrednost, ki jo človek pričakuje, ko se mediteranski fluid spoprijatelji z germansko eksaktnostjo.

Poudarjamo, da so predstavniki tovarne napovedali oster boj z vsemi vrstami 'šlamparij'. Kot posledico smo dobili ne le golo zagotavljanje kakovosti, temveč celoten nabor povsem novih meril, od zmanjšanih stikov, do uvedbe novih tehnologij in postopkov izdelave. Po zagotovilih, gre za standarde, uporabljane v razredu premium, le da pri Seatu pač vgrajujejo nekoliko manj žlahtne materiale.

O Ibizi bomo v naslednjih mesecih slišali zagotovo še veliko, predvsem pa bomo pozorni, ko bo vozilo kmalu zapeljalo na naše ceste.