GLC je, kljub temu da gre za križanca, po vožnji in udobju bliže osebnemu avtomobilu kot pravemu terencu. Pa čeprav se terena ne boji, saj navsezadnje ponuja tudi vozni program za terenski način vožnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
GLC je, kljub temu da gre za križanca, po vožnji in udobju bliže osebnemu avtomobilu kot pravemu terencu. Pa čeprav se terena ne boji, saj navsezadnje ponuja tudi vozni program za terenski način vožnje. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ko so leta 2008 Nemci prvič razkrili novi premijski kompaktni terenec GLK, so bila mnenja takoj zelo različna. Z odsekanimi robovi in ostrimi linijami je močno odstopal od takratne Mercedesove oblikovalske strategije, a je po drugi strani prinašal bogato, pravzaprav že kar luksuzno opremo. To pa zato, ker je bila oznaka GLK pravzaprav kratica za Geländewagen Luxus Kompaktklasse, ali po naše terenski avto luksuznega kompaktnega razreda. In zakaj je to pomembno? Ker ta avto res ni bil poceni.

Postal je beli labod

V letu 2015 so Nemci model GLK v skladu s prenovljeno nomenklaturo preimenovali v GLC. Sistematično urejanje imen je prineslo kratico GL, ki mu je nato sledila osnovna velikost modela v Mercedesovi paleti vozil. Torej GL kot Geländewagen, pri čemer je črka L zgolj povezava in C kot avto, po velikosti enakovreden razredu C.

Leto 2015 za GLC ni prineslo samo novega imena, ampak tudi povsem novo obliko. V primerjavi s predhodnikom so novinca povečali in razširili, ga zaradi lepše podobe malce znižali, predvsem pa so mu temeljito zbrusili robove. Za marsikoga je grdi raček GLK v hipu postal eden oblikovno bolj priljubljenih križancev srednjega razreda. In tak je, skupaj z neizogibnimi lepotnimi popravki še danes.

Ta avto je torej nastal iz modela GLK, s katerim so Nemci že od vsega začetka želeli ustvarili luksuzni terenski avto kompaktnega razreda. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ta avto je torej nastal iz modela GLK, s katerim so Nemci že od vsega začetka želeli ustvarili luksuzni terenski avto kompaktnega razreda. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Polno digitaliziran

V vseh teh omenjenih letih je temeljit razvoj doživela tudi notranjost. Klasične merilnike so zamenjali digitalni, stikala in gumbe pa drsne ploščice. Če je ob predstavitvi prve enote MBUX veljalo, da je ena boljših v svetu avtomobilizma, bi morala njena nadgradnja prinašati še boljšo izkušnjo. Na neki način sicer jo, tudi dva ločena zaslona delujeta všečno, a po drugi strani je notranjost brez klasičnih gumbov in stikal za marsikoga prej stresna kot inovativna. Še dobro, da so tu odlični volanski obroč, nadpovprečno nastavljivi in učinkoviti sedeži, ter v skladu z zunanjostjo elegantne in prefinjene linije. Če dodamo še prefinjene materiale je počutje v notranjosti GLC zares na visoki ravni.

Če je v današnjih časih cena dobrih 50.000 evrov za tak avto še nekako sprejemljiva, pa prestiž in dodatna oprema končno ceno, tudi tega testnega avtomobila krepko napihnejo. V skladu s tradicijo je končna cena za avto s skoraj vso dodatno opremo večja za več kot pol, kar v primeru testnega avta nanese dobrih 81.000 evrov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Če je v današnjih časih cena dobrih 50.000 evrov za tak avto še nekako sprejemljiva, pa prestiž in dodatna oprema končno ceno, tudi tega testnega avtomobila krepko napihnejo. V skladu s tradicijo je končna cena za avto s skoraj vso dodatno opremo večja za več kot pol, kar v primeru testnega avta nanese dobrih 81.000 evrov. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Poraba pet litrov ni težava

Druga generacija modela je prinesla veliko novost tudi med motorji. V skladu z zeleno strategijo so se Nemci poslovili od prostorninsko večjih motorjev in tako so, morda le trenutno, na voljo zgolj dvolitrski. Pomaga jim sicer blagohibridna tehnologija, a ta jasno čudežev ne zmore. Osnovni dizelski motor prinaša 145 kW in 17 kW električne pomoči, a če upoštevamo maso avtomobila, ki je okrogli dve toni, je jasno, da ima za volanom raje umirjenega voznika, kot pa dinamičnega športnika. Sicer bi podvozje, štirikolesni pogon in učinkoviti devetstopenjski samodejni menjalnik zagotovo prenesli več, kot zmore motor, a tako pač je. Umirjena vožnja je tudi ušesom prijetnejša, saj je kabina dobro zvočno zatesnjena, a priganjanje v višje vrtljaje in agresivno speljevanje vseeno povzročijo, da v notranjost avtomobila prodrejo nezaželeni zvoki.

Vzporedna je tudi poraba goriva – sedem do osem litrov v povprečju, ko je vožnja agresivna, na našem normalnem krogu, ko je vožnja umirjena in po hitrostnih omejitvah, pa je poraba odličnih pet litrov.

Še več o Avtomobilu, ki Mercedes-Benzu nosi "zlata jajca", pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.