V atraktivni serijski embalaži SLS-a se skriva prototipni pogon na elektriko. Foto: Daimler
V atraktivni serijski embalaži SLS-a se skriva prototipni pogon na elektriko. Foto: Daimler
SLS AMG E-CELL
»Galebja krila«, dvojna dvižna vrata, so prepoznaven element vozila, ki sledi legendarnim predhodnikom. Foto: Daimler

Pod oznako SLS AMG E-CELL se skriva visokotehnološki dokaz, da lahko tudi najbolj atraktivni in najzmogljivejši športni avtomobili bistveno manj obremenjujejo okolje, kot ga trenutni modeli, dosegljivi na trgu. Vozilo, ki temelji na modelu SLS z značilnimi »galebjimi krili«, dvojnimi dvižnimi vrati, poganja sklop elektromotorjev s skupno največjo močjo 392 kilovatov in navorom 880 Nm.

Prototip visokonapetostnega športnika je nastal v okviru razvojne strategije podjetja, ki namerava pri svojih modelih do leta 2015 intenzivno zmanjševati porabo goriva in količino škodljivih izpustov.

Napredna pogonska tehnologija
Tehnologija, ki je že na voljo – poleg prototipa – omogoča tudi izdelavo majhne poskusne serije vozil, namenjene nadaljnjim preizkusom. SLS AMG E-CELL namreč temelji na serijskem modelu Mercedes-Benza, vanj pa je vgrajena pogonska tehnologija, ki so jo pri Daimlerju že preizkušali.

Za pogon vozila namreč skrbijo štirje elektromotorji, po dva na vsaki osi, za usklajeno delovanje in prenos moči pa sta zadolžena dva menjalnika. Električna energija je shranjena v vodno hlajenem modularnem sklopu litij-ionskih 400-voltnih baterij s skupno zmogljivostjo 48 kWh in kapaciteto 40 Ah.

Dinamične zmogljivosti prototipa SLS AMG s pogonom na elektriko so primerljive z različico, ki jo poganja 6,3-litrski motor V8 z največjo močjo 420 kilovatov (571 KM). Ta namreč pospeši od 0 do 100 km/h v 3,8 sekunde, visokonapetostna različica pa za to potrebuje štiri sekunde.

Inovativni pogon v serijski embalaži
Pri Daimlerju poudarjajo, da so že pri razvoju modela SLS razmišljali tudi o možnostih alternativnih pogonov, zaradi česar je bila vgradnja električnega pogonskega sistema manj zahtevna. Sama zasnova pa je zagotovila tudi odlično razporeditev teže.

Elektromotorji in menjalnika so namreč nameščeni blizu koles in blizu tlom, nizko pa so nameščeni tudi trije sklopi modularnih baterij – pred sprednjo steno potniške kabine, v sredinskem predoru in za sedeži. Na lahki karoseriji, zaradi drugačnega pogona kot pri bencinskih različicah, po zagotovilih inženirjev ni bilo treba spreminjati prav ničesar.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Daimler