S 443 centimetri je tudi impreza XV še vedno med bolj kompaktnimi v svojem razredu. Foto: Ma. K.
S 443 centimetri je tudi impreza XV še vedno med bolj kompaktnimi v svojem razredu. Foto: Ma. K.
Subaru Impreza
Tudi za stranpoti bo v Evropi moral zadostovati le štirikolesni pogon, višina od tal je enaka kot pri serijski imprezi. Foto: Ma. K.

Po petvratniku in ortodoksno športni izvedbi z oznako WRX STi bo tudi slovenski trg bogatejši za še eno različico Subarujeve uspešnice. Gre za nekakšno nadgradnjo impreze z oznako XV (ali crossover vehicle – križanec), s katero si želi tudi Subaru odrezati košček tržne pogače pri modelih, ki izstopajo predvsem z bolj robatim videzom in se spogledujejo s terensko zasnovo.

Na slovenskem trgu bo treba za različico z bencinskim motorjem odšteti 24.090 evrov, z dizelskim pa 25.990 evrov.

Subaru ima na področju štirikolesnega pogona precej prednosti pred marsikaterim tekmecem, saj Fujijeva avtomobilska znamka ponuja preizkušen in vzdržljiv stalni štirikolesni pogon s sredinskim diferencialom in zaporo.

Odlična ocena za podvozje
So se pa pri Subaruju odločili, da je sodobni štirikolesni pogon dovolj mikavna ponudba za ciljno skupino kupcev, zato je oddaljenost od tal ostala enaka serijski imprezi (155 mm), čeprav je model drugod po svetu na voljo s 30 mm večjo oddaljenostjo od tal.

Evropski kupec, ki potrebuje avtomobil za aktivno preživljanje prostega časa, pač ne potrebuje takšne prehodnosti – če pa že, mu raje ponudijo večjega legacyja outbacka ali še bolj robustnega foresterja. Toda – ker je kupec na stari celini zahtevnejši predvsem glede vozne dinamike, so raje dodelali podvozje, ki je zdaj opazno čvrstejše, z boljšim nadzorom nagibanja karoserije in sploh bolj športnim odzivom in občutkom. Zanimivo – takšnega podvozja bi si prej zaželel v serijski imprezi!

Plastične obrobe za terenskost
XV je opremljen z robustnimi plastičnimi zaščitami blatnikov, pragov, dodan je izrazitejši spojler na petih vratih, drugačna in robustnejša je maska, nekoliko tudi zadek (vse to pomeni tudi kakšen centimeter in pol dodatne dolžine). Sedeži so skoraj športni, školjkasti, v ekskluzivno rjavo-črni kombinaciji. Nekaj sprememb je tudi na armaturni plošči.

Še vedno sta na voljo dva motorja, dvolitrska štirivaljnika z nasproti ležečimi valji, kot se za Subaruja pač spodobi, in kar trije menjalniki – samodejni štiri-, ter ročna pet- in šeststopenjski. Tako bencinski kot dizelski sta zadržala nazivno moč (110 kW/150 KM), vendar pa so oba inženirji nekoliko posodobili za bolj spontan odziv, ugodnejšo krivuljo navora, manjšo porabo in doseganje standarda Euro 5.

Prihodnji teden bodo prvi primerki na naših cestah, še vedno pa ni znano, kdaj bo v Evropi še četrta verzija impreze, ki so jo že predstavili v ZDA. Gre seveda za limuzinsko različico, po kateri je bil ta model prepoznaven vse do zadnje generacije.

Besedilo: Matjaž Korošak
Foto: : Ma. K.