XXL minibus do 40 potnikom nudi udobje klasičnih mestnih avtobusov. Foto: Daimler
XXL minibus do 40 potnikom nudi udobje klasičnih mestnih avtobusov. Foto: Daimler

Uradno svetovno premiero bo v Hannovru doživel Mercedes-Benz sprinter city 77, različica XXL minibusa, izdelanega na osnovi lahkega gospodarskega vozila sprinter. Vozilo za prevoz do štirideset potnikov ima tri osi in meri v dolžino 8,7 metra, namenjeno pa je prevozu potnikov v urbanih središčih, kjer prevozi z večjimi avtobusi niso fizično mogoči ali pa niso ekonomsko upravičeni. Čeprav je izdelan na osnovi LGV-ja, je pravi miniaturni avtobus namenjen mestnemu prometu, vključno z velikimi dvojnimi vrati. Ta omogočajo hitrejši in lažji vstop oziroma izstop potnikov v nizkopodno kabino, po potrebi pa je mogoče pri prednjih ali zadnjih vratih vgraditi tudi ploščad za invalide.

Avtobusnega malčka bo poganjal štirivaljni dizelski motor z največjo močjo 120 kilovatov (163 KM), za prenos moči bo skrbel petstopenjski samodejni menjalnik.

Z XXL minibusom pri Mercedes-Benzu zapolnjujejo vrzel med njihovimi večjimi avtobusi in klasičnim minibusom na osnovi sprinterja. City 77 bo nadomestil podoben prejšnji model city 65, v katerem je bilo prostora za deset potnikov manj.

Zaradi dokaj kratke medosne razdalje 4.100+990 milimetrov in širine 1.990 milimetrov pa se bo kljub dolžini 8.700 milimetrov po mnenju konstruktorjev odlično obnesel v gneči evropskih mestnih središč, navsezadnje pa je uporaben tudi za primestni promet na progah z manjšim številom potnikov ali transfer med letališkimi terminali, do hotelov ali po sejmiščih.

Poleg omenjenega novinca bo med Mercedes-Benzovimi avtobusi na sejmu IAA v Hannovru pozornost zbujal tudi citaro fuelcell hybrid, avtobus z gorivnimi celicami. Nekaj primerkov iz predserijske proizvodnje že nekaj mesecev intenzivno preizkušajo v Hamburgu, avtobusi pa so del Mercedes-Benzove preizkusne flote različnih vozil z gorivnimi celicami.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Daimler