Staranje prebivalstva prinaša nove izzive v mobilnost. Tako je na Japonskem, kjer so prebivalstvo najhitreje stara, kar pet milijonov voznikov starejših od 75 let. In za te so uvedli ponovno opravljanje vozniškega izpita. Prav tako razmišljajo o omejitvi vozniških izpitov in celo o omejitvah modelov avtomobilov, ki naj bi bili primerni za starostnike.
Tudi pri nas projekt za voznike v zrelih letih
Pri nas se z vozniki v zrelih letih ukvarja prav poseben projekt, ki je od samega začetka zasnovan tako, da se pridobljene informacije iz vozniških izkušenj vsako leto pretvorijo v nove metode učenja voznikov v zrelih letih. Zato smo se skupaj s starostniki podali na osvežitveno vožnjo.
V Avtomobilnosti smo posneli kar 231 minut uporabnih posnetkov med spremljanjem osvežitvenih voženj z inštruktorjem, ki jih je Zavarovalnica Triglav minulo poletje podarila starejšim voznicam in voznikom. Morda se zdi, da kompliciramo in bi se dalo zgodbo sestaviti bistveno lažje. Iskreno zapisano, pa so nas tovrstna druženja res veliko naučila, razširila obzorja in nas zelo obogatila. Tokrat smo izpostavili pet sklopov: hitrost, krožišča, pravilno krmiljenje, varnostna razdalja in motnje.
Mitja Jeseničnik, inštruktor AMZS o starostnikih za volanom pravi: "Čez leta so tudi sami zelo verjetno opazovali promet okoli sebe in se iz tega naučili, kaj je dobro v prometu. Ni nujno prav, delajo tako kot delajo drugi, ampak stvar do neke mere deluje."
Vožnja predvsem manj stresna
Vožnje so tudi del raziskave, ki jih na Zavarovalnici Triglav trenutno še analizira, a imamo že prve izsledke. Vodja cestne preventive pri Zavarovalnici Triglav Ana Cergolj Kebler je za Avtomobilnost povedala: "Čim bolj natančno smo želeli izmeriti tako njihovo samooceno, kako so suvereni kot vozniki pred vožnjo in po njej, ter tudi njihov realni napredek v znanju. Pri tem sta bili zanimivi dve stvari. Prva je, da smo voznike starostnike vprašali, koliko stresa čutijo med vožnjo. Pred prvimi vožnjami je bil raven stresa ob vožnji zelo velika. Med vožnjo pa so osvojili nekatere lekcije, ki jih sicer spravljajo v zadrege. Raven stresa je bila v nadaljevanju bistveno nižja. To je zelo dobro. Posebno pozornost pa smo namenili tistim voznikom, ki so svoje vozniško znanje ocenili kot zelo dobro in sebe kot zelo varne voznike z ocenami 9 ali 10. Za vozniki skoraj brez napak. Zanimivo je, da se je delež voznikov z visokimi samoocenami med vožnjami znižal. Iz tega lahko sklepamo, da jim lahko njihove napake, ki se jih sploh niso zavedali, približamo na tak način, da jih sprejmejo in ponotranjijo. Torej, so jih pripravljeni popraviti."
Poglejmo nekaj primerov, kaj so se udeleženci naučili in osvežili. Prepričani smo namreč, da bo vsebina še kako primerna tudi za mlajše. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje