Jubilejni stotisoči primerek, izdelan v tovarni na Portugalskem, je bil modri športni scirroco R 2,0 TSI. Foto: Volkswagen
Jubilejni stotisoči primerek, izdelan v tovarni na Portugalskem, je bil modri športni scirroco R 2,0 TSI. Foto: Volkswagen

Prvi scirroco je na trg pripeljal leta 1972, do leta 1992 pa so izdelali 795.650 primerkov tega kompaktnega športnega kupeja, ki je bil dosegljiv tudi širšemu krogu kupcev, ne le tistim z najdebelejšimi denarnicami. Kljub dokaj velikemu zanimanju zanj so pri Volkswagnu model leta 1992 "upokojili" in šele leta 2008 se je začela prodaja tretje generacije, iz tovarne VW Autoeuropa – Automoveis na Portugalskem, kjer izdelujejo tudi modele VW eos, VW sharan in seat alhambra.

Tovarna z več kot tri tisoč zaposlenimi je največja tuja industrijska naložba na Portugalskem, v njej izdelujejo tudi dele karoserije, sklope in posamezne sestavne dele zagotavlja še približno 724 dobaviteljev, dnevno pa izdelajo 400 vozil.

Na šestih proizvodnih linijah s stiskalnicami za kovino izdelujejo približno 300 različnih delov karoserije, ki jih spaja 500 robotov, v posamezno vozilo pa vgradijo še približno 3.500 drugih sestavnih delov. Večina izdelanih vozil gre seveda v izvoz, tako so jih leta 2008 od 94.100 izdelanih izvozili kar 98,6 odstotka.

Med njimi so bili že tudi prvi primerki scirocca tretje generacije, ki je po šestnajstih letih mirovanja kot model hitro našel dovolj kupcev, da so po dveh letih izdelali tudi jubilejni stotisoči primerek - modri športni scirroco R 2,0 TSI.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Volkswagen