Za Subaruja je zgodba z relijem nekako sicer končana, saj so iz elitnega tekmovanja, ki jim je prineslo toliko slave in prepoznavnosti, izstopili pred skoraj dvema letoma. Za mnoge oboževalce tega športa je bilo to dejanje podobno morebitnemu izstopu Ferrarija iz F1. In konec slavne zgodbe je nekako pospešil prav zadnji model iz leta 2007, prvi petvratni model impreze v zgodovini, s katerim so prodajniki želeli mnogo bolj ugajati publiki na stari celini. Ko so ukinili limuzino, so se odrekli delu zveste klientele, posebno tiste, ki je oboževala športnost. V ZDA so jim hitro prisluhili – so pač največji trg in trmoglaviti tam, ne bi imelo pravega smisla. In so jo dobili, limuzino namreč. Takole, malce skozi zadnja vrata, jo zdaj dobiva tudi Evropa.
Z modelsko prenovo za letnico 2011 najmočnejša različica s kultnim imenom WRX STi tako dobiva limuzinski zadek in na njem tako prepoznavno zadnje spojlersko krilo.
Vračanje k tradiciji zaradi trga
Ne glede na dejstvo, da si pri Subaruju želijo bolj na asfalt, na cesto, morda tudi na dirkališče, torej stran od relijevskega imidža, so skozi zobe le priznali, da so to želeli tisti, ki so z imprezo odraščali. Limuzinski zadek, s katerim je impreza pridobila 65 milimetrov (in omembe vrednih 105 kilogramov), pa na srečo ni vse, kar je novega. Ob tem je treba poudariti, da v prodaji ostaja petvratnik, ki je bil deležen enakih dodelav.
Zmogljivega 2,5-litrskega štirivaljnika z 220 kW (300 KM) se inženirji niso dotikali, saj so prepričani, da je moči in navora res v izobilju (407 Nm navora zmore pri 4.000 vrtljajih). Zato pa so s številnimi drobnimi posegi v podvozje poskusili odgovoriti na nekaj kritik, ki so letele prav na vodljivost WRX-a na dobro oprijemljivem asfaltu. Povsem na novo so oblikovali prednjo spodnjo trikotno roko vpetja; vsa vpetja so zdaj iz trše gumene mase, prednji in zadnji stabilizator sta za milimeter debelejša in čvrstejša, zadnja prema ima nekoliko drugačno geometrijo, na novo so kalibrirani blažilniki, vzmeti so trše.
Prenovljena impreza WRX STi je zdaj za pet milimetrov bliže tlom, z nižjim težiščem torej, hkrati je medosna s temi spremembami pridobila milimeter. Inženirji so poskrbeli tudi za močnejše, predvsem zanesljivejše zavore in pozitivnejši, predvidljivejši občutek na stopalki.
Tradicionalni štirikolesni pogon ostaja
Ostal je stalen štirikolesni pogon s tremi diferenciali in samozapornostjo vseh, ostal je sistem Si s tremi mapami za nadzor motorne elektronike, ostal je nadzor srednjega diferenciala, s katerim voznik nadzira razporejanje moči med obema premama.
Je uspelo? Je razlika očitna? So šle spremembe v pravo smer? Prvih nekaj kilometrov je pomenilo zgolj spoznavanje, toda že prvi občutki pravijo, da se »nova« impreza s še vedno značilnim globoko hreščečim kovinskim zvokom pelje bolj osredotočena, da z malce več veselja zavija in agilneje sledi voznikovi zamišljeni liniji. In če bo lažja petvratna še vedno bolj športna, tudi zaradi teže, bo limuzina našla občudovalce med tistimi, ki verjamejo v moč tradicije. In prisegajo na praktičnost večjega prtljažnika.
Besedilo: Matjaž Korošak
Foto: Ma. K.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje