V zadnji oddaji Avtomobilnost smo skušali rešiti uganko, in sicer z audijem Q3 sportback, fordom pumo in kio xceed, ki smo se ji posvetili najprej.
Če stopimo samo korak nazaj in vse skupaj pogledamo nekoliko bolj od daleč in rečemo, da gre za množico nekih novih kratic in napovemo še množico novih, ki so vsi skupaj derivati že tako derivatov in križancev, in se vprašamo, kaj pravzaprav imamo na trgu, smo si postavili dobro vprašanje.
Avtomobilska industrija narekuje, kaj bomo kupovali
»Ljudje imajo križance radi. Mogoče si jih želijo, a ne nenaključno. Avtomobilska industrija je znana, da ustvarja sama potrebo po tem. In na kakšen način, z dizajnom,« pravi avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez. Na drugi strani so za avtomobilsko industrijo in njene izdelke potrebni kupci – 37 odstotkov svetovnega trga predstavljajo mali mestni terenci, 28 odstotkov celo pri nas, kjer je vozni park v povprečju star 10 let, in kar 65 modelov, ki nosijo oznako SUV, lahko kupite v Sloveniji.
Kmalu tudi kio xceed, novo različico ceeda, ki jo je urednik Avtomobilnosti Miha Merljak zapeljali na prvi vožnji.
Dvigajo nam samozavest
Merljak ugotavlja, da več ko je ponudbe, večja je tudi prodaja. Terenci, SUV-ji danes niso več to, kar so včasih bili. Včasih smo jih kupovali, ker so možati, so močni in zato, ker nam dvigajo samozavest. Danes nam to ni več pomembno. Danes jih kupujemo zato, ker so dizajnerski, ker so všečni, ker so športni in danes jih ne rečemo več SUV, ampak CUV.
Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motor Europe, je pred našo kamero povedal: »Ena izmed naših bojazni, ko smo razvijali xceeda, je bila, da bo požrl sportagea. V zaskrbljenosti smo izvedli raziskavo med potrošniki. S to raziskavo smo ugotovili, da kanibalizacije ni, da so kupci različni,« o besedah Herrere kupec SUV-ja želi večje, drznejše, prostornejše vozilo. »Kdor želi CUV-ja, ne potrebuje pogona na vsa štiri kolesa, ne potrebuje robatega videza, želi nekaj drugega, kot je limuzina ali avtomobil z dvižnimi vrati zadaj. To skušamo doseči.«
Ioannis Roussis, produktni menedžer pri Kia Motors Europe, nadaljuje: »Pred desetimi leti so postali SUV-ji bolj modni. Predtem so bili le namenska vozila. Ko so postali modni, so postali tudi statusni simbol. Pred nekaj leti so bili tržna uspešnica. Zanje se je zanimalo več ljudi. Ko nekaj prevlada, na primer SUV-ji, se začnejo ljudje ozirati po novih smernicah. Kupce danes zanima, kaj bo sledilo.«
Ceed ne bo glavni
In kako zelo so se spremenile želje kupcev, nam pove močna izjava predsednika Kia Motor Europe: »V družini Ceed imamo štiri vrste karoserij. Prodali pa bomo več xceedov kot vseh drugih treh tipov skupaj. Zakaj sem tako prepričan? S ceedom smo bili uspešni v številnih evropskih državah, ker je to segment C, ki je zelo konkurenčen, zelo tradicionalen. Če imate novo ali razmeroma mlado znamko, kot je Kia, je težko konkurirati.«
Povedano drugače, veliko težje kot obrniti tradicionalne kupce, je navdušiti tiste, ki tako ali tako iščejo nekaj novega. In čeprav xceed noče zatajiti svoje relacije do ceeda, pa imata oba kombilimuzinska ceeda skupnega le prednja vrata. Vse drugo je vsaj malo drugačno. V motorni paleti ima na primer xceed še en močnejši motor, ki pa se na prvi vožnji ni pokazal, da bi bil kaj močnejši kot simpatičen šibkejši turbo s priporočljivim avtomatikom. Xceed ima v notranjosti širši in preglednejši zaslon. Xceed pa se tudi nekoliko drugače pelje. Precej udobneje kot že zaradi svoje zasnove bolj okorni sportage. In to bo verjetno močan prodajni dejavnik.
Zakaj CUV in ne SUV?
In napočil je trenutek, da spoznate avtorja voznih lastnosti kie xceed. To je Gert-Jan Teunis, testni inženir na področju podvozja pri Kia Motor Europe, ki pravi: »SUV je navadno težji avto z višjim težiščem, ki potrebuje več opore na cesti. Seveda je odvisno od sistemov, a SUV je v glavnem nekoliko okornejši.« Doda, da je značilnost CUV-ja, da je večinoma udobnejši, bolje leži na cesti in bolj uporablja vzmetenje. Mehkejši je. Kot navaden avtomobil s petimi vrati ima krajše vzmeti in je trši, morda je rahlo hitrejši, tudi v zavojih, ker ima visoke bočne pospeške. Med običajno vožnjo pa je vseeno dovolj mehak. »Nastavitev vzmetenja je subjektivna. Prilagojena je mojim občutkom. Preizkušam manevre in vozim naravnost. S čuti zaznavam, kako se vede avto. Ugotovim, da je morda rahlo nagnjen ali da se nagiba na eno stran, zato potrebujem malo več kompresije. To je moje delo in rad ga opravljam,« še pravi Teunis.
Kaj prinaša xceed?
Gre torej za precej nizkega križanca, ki si podvozje z medosno razdaljo 2.650 milimetrov deli s petvratnim ceedom, razlikuje pa se po večjih sprednjih in zadnjih previsih, 26 milimetrih pribitka pri širini, večjih kolesih, predvsem pa po 42 milimetrov večji oddaljenosti dna od tal, ki se giblje med 174 in 184 milimetri. S 4.395 milimetri je xceed tudi 85 milimetrov daljši od ceeda, z višino 1.490 milimetrov pa se nadenj dvigne za 43 milimetrov. Po drugi strani je za 155 milimetrov nižji od sportagea.
Tako kot ceed tudi xceed potnikom ponuja prostorno notranjost, a jim z večjo višino sedežev tudi olajša vstopanje, s precej strmo zasnovanim zadkom pa vsem zagotavlja tudi dovolj prostora za glave. Ureditev voznikovega delovnega prostora je ob tem bolj ali manj enaka tisti, ki jo poznamo iz ceedov, kar pomeni tudi solidno povezljivost. S 426 litri je xceedov prtljažnik za 31 litrov večji od tistega v peterovratnem ceedu, z zlaganjem zadnje klopi v razmerju 40:20:40 pa ga je mogoče povečati na 1.378 litrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje