Za zdaj ni videti, da bi bili električni avtomobili v bližnji prihodnosti bistveno lažji, kot so danes. Krive so težke baterije. Prevelika teža se kaže tudi v večji porabi električne energije in s tem v krajšanju dosega.
Zato se proizvajalci električnih avtomobilov vse bolj posvečajo aerodinamiki. Doseg je mogoče izboljšati takoj, in sicer z aerodinamiko. Do zdaj je veljal za "svetovnega prvaka" mercedes-benz EQS, ki je znižal količnik aerodinamičnega upora na Cd 0,20, le malo slabša sta lucid air s koeficientom 0,21 in tesla S s koeficientom 0,208. Kitajci so količnik še izboljšali. Avtomobilski proizvajalec GAC je pod premijsko znamko Aion predstavil štirivratnegai kupeja hyper GT. Njegov količnik upora je le 0,19! Česa podobnega v serijski proizvodnji še ni bilo, če ne upoštevamo serije nekaj sto dvosedežnikov VW XL1 izpred dveh desetletij.
Kapljica vode kot ideal
Kitajske oblikovalce je navdihnila narava, natančneje kapljica vode, ki predstavlja aerodinamični ideal. Vendar pa vozilo ni videti futuristično, ima klasična vzvratna ogledala in laserski radar nad vetrobranskim steklom.
Oblikovalci so se zanašali na aktivne aerodinamične elemente, kot je odprtina v odbijaču, ki se odpre le, ko je to nujno, ali aktivno zadnje krilce, ki spremeni položaj pri hitrostih nad 80 km/h. Posebnost so še luči Hyper z elektrodno grafiko, zadnje luči iz kristalov, ki oddajajo rožnato svetlobo, in še posebej sprednja vrata v obliki metulja, ki se odpirajo vstran in navzgor pod kotom 43 stopinj. Aerodinamično so optimizirana tudi 19-palčna platišča.
Zakaj je aerodinamika tako pomembna pri EV-vozilih, je za Avtomobilnost pojasnil vodja oblikovanja pri Mercedesu Slovenec Robert Lešnik. Vabljeni k ogledu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje