Koleos je plod evropskega (francoskega) in azijskega (japonskega) sodelovanja. Foto: Renault
Koleos je plod evropskega (francoskega) in azijskega (japonskega) sodelovanja. Foto: Renault
Renault koleos

Ko bodo v prihodnosti pisali avtomobilsko zgodovino razreda SUV, raziskovalci ne bodo mogli mimo dejstva, da so se nekateri največji v igro vključili čisto na koncu. Tako sta Renault s koleosom in Ford s kugo prišla na trg v času, ko prvoborci predstavljajo skoraj že tretje generacije teh priljubljenih vozil.

Čeprav za Renault, (o kugi prihodnjič), zgornja trditev ne drži povsem. Štirikolesno gnani scenic morebiti ni bil čisto pravi SUV, bil pa je tem vozilom dovolj blizu, da bo vprašanje o koleosovem prvenstvu pri tej francoski tovarni resnično predmet za zgodovinarje.

Poslušajte celo oddajo Avtomobilsko-prometne minute Vala 202.

Evropsko-azijska mešanica
Kot smo že poročali, je ta avtomobil resnično svetovni izdelek. Mešanica evropskega, korejskega in japonskega, na prvi pogled ne nudi ravno robatosti, s katero se hvali konkurenca. Povedati želimo, da je pločevina ukrivljena na način, ko se opazovalec ne more odločiti, ali gre za renaultovsko ekstravaganco, ali za korejski vsakdan. Če nas že oblika zbega, je pri mehaniki povsem nasprotno. Kajti tu stopi v prvi plan Nissan, s tehniko, ki je doma v X-trailu in qashgaiu. Že po nekaj metrih "mehkega" terena je jasno, da je koleos zelo resno vozilo. Z ovirami, ki smo mu jih postavljali na pot, ni imel praktično nobenih težav, po poročanju kolegov, ki so avtomobil preizkusili v nadzorovanih, vendar ekstremnih pogojih vožnje, pa je suveren na vseh podlagah.

Navdušuje motor in prilagodljivost prostora
Zelo dobro se avtomobil obnaša tam, kjer bo preživel večino svojih dni - na asfaltu. Jasno, da je vse skupaj mehkejše kot pri običajnih limuzinah, predvsem volan je zaradi odločnega servoojačevalnika pravi renault, vendar vse pomisleke odpihne motor, ki ga imamo radi že kar nekaj časa. Dvolitrski dCi, je bil njega dni znanilec nove dizelske dobe in ko so ga vtaknili v SUV-ja, je praktično zapolnil celotni zodiak avtomobilskih razredov. Omeniti moramo tudi odlično prilagodljivost prostora, saj se zadnje klopi gladko in temeljito podirajo v zelo priročen in predvsem ogromen prtljažni prostor.

Takole menimo: na prvi pogled je koleos vozilo, ki ga bežni opazovalec vrže v isti koš z vel satisom, avantimeom ali kar je podobno predčasnih, vendar praviloma neuspešnih Renaultovih modelov. Že po nekaj kilometrih vožnje, poznavajoč konkurenco, pa koleos prepriča še tako hude dvomljivce.

J. R.