Kia sportage se je na avtomobilskem tržišču znašla leta 1995. Foto: Kia
Kia sportage se je na avtomobilskem tržišču znašla leta 1995. Foto: Kia
Kia sportage
Tudi pri sportage se kaže interes Korejcev, da se znebijo predznaka o slabih materialih in kakovosti izdelave. Foto: Kia
Kia sportage - notranjost
Notranjost je udobna, vendar pa nič posebnega. Foto: Kia

Kia ni ravno pogost obiskovalec naše oddaje, njen model sportage pa še posebej ne. Zato na začetku nekaj zgodovine.

Prva generacija je ugledala luč avtomobilskega sveta leta 1995. V časih nenačelnih koalicij je vozilo dobilo dobro porcijo mazdinih genov, kar je omogočilo njeno širjenje in priljubljenost po vsem svetu. Mogoče nepričakovan uspeh avtomobila in pa dejstvo, da je Kia izdelala sorento, ki bi naj postal vodilni hišni SUV, je za drugo generacijo iz leta 2005 pomenilo povsem nov koncept. Do takrat se je že pojavil izraz crossover in sportage iz leta 2005 je imel ambicije postati prav to … In kakšno zvezo ima vse to z Valom 202? Pod radovedne prste smo dobili sportage, ki so ga pred kratkim prenovili.

Korejci z vse manj kiča
Poznavalci zatrjujejo, da je sprememb malo. Nekaj kozmetike, popravki na podvozju in precej pomembno izboljšanje zavornega sistema. Nam, ki smo v sportage sedli takorekoč brez predznanja, je padlo v oči nekaj naslednjih dejstev. Oblazinjenje in zvočna zatesnjenost vozila sta vzorni. Spogledovanje s prestižem ni več po korejsko naivno, temveč so vložki in detajli povsem suvereno nameščeni v vozilo. Zunanja podoba je načelno blizu renaultovem koleusu, ki tudi išče drugačne poti oblikovanja sodobnega SUV-ja.

Poslušajte celo oddajo Avtomobilsko-prometne minute Vala 202.

Na voljo dvo- ali štirikolesni pogon

Po vzoru konkurence je mogoče tudi sportage dobiti z dvokolesnim pogonom, čemur, priznamo, v naši redakciji še nismo prišli do dna. Se pravi, da proizvajalci ponujajo in kupci kupujejo vozila, ki izgledajo kot nekakšni terenci, v bistvu pa to niso. Na srečo, da ne bi prelili preveč žolča, je bilo testno vozilo opremljeno z dovolj sodobnim dizlom in štirikolesnim pogonom. V globokem, težkem snegu (tega smo se lahko letos naužili) je vozilo peljalo brez večjih težav. Ko je bilo snega (bolj za pnevmatike kot za pogon) preveč, je pomagala medkolesna elektronika, ki posamezna kolesa spravi v red.

Prednost je seveda v ceni
Zdaj pa h glavnim sladkostim, ki jih še ponuja sportage. Sedemletna garancija je na prvem mestu - sicer nismo povsem natančno preverili, vendar gre za izjemo med SUV-ji! Druga odlična novica je, da je razmerje med ceno in kvaliteto še vedno vzorno. Štirikolesni pogon, sicer z bencinskim agregatom, je mogoče dobiti že za 20.000 evrov, tudi tiste najboljše in dizelsko gnane različice pa ne zlezejo mnogo prek 24 tisoč.

V teh dneh pa prihaja k nam že naslednja kia - Lešnikov Soul (Lešnik je seveda priimek našega oblikovalca, soul pa ime modela) in verjamemo, da bo prihod tega novega kiinega modela vreden pozornosti …

J. R.