Toyota corolla je sinonim množičnega, globalnega avtomobila. To je najbolje prodajani avtomobil vseh časov, saj jih v 150 državah sveta po cestah vozil že več kot 50 milijonov. In Toyota je linijo modelov corolla vselej dopolnjevala z novimi karoserijskimi različicami in izvedbami. Danes, skladno s potrebami in razmerami na trgu, je napočil čas tudi za corollo v izvedbi športnega terenca. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Toyota corolla je sinonim množičnega, globalnega avtomobila. To je najbolje prodajani avtomobil vseh časov, saj jih v 150 državah sveta po cestah vozil že več kot 50 milijonov. In Toyota je linijo modelov corolla vselej dopolnjevala z novimi karoserijskimi različicami in izvedbami. Danes, skladno s potrebami in razmerami na trgu, je napočil čas tudi za corollo v izvedbi športnega terenca. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vsakič, ko Toyota predstavi nov, zanimiv model, se spomnimo na tisto slovito izjavo vodja znamke Akia Toyode, ki je rekel, da so dolgočasne toyote preteklost. Tudi tokrat smo se spomnili na to izjavo, zelo težko pa bi rekli, da so ji tudi tokrat pri Toyoti sledili. Corolla cross je namreč vse prej kot dramatično zanimiva. To je eden tistih avtomobilov, ki obetajo razumski, racionalen nakup.

Za nameček je točno tam, kjer si jo uporabniki želijo, v danes enem najbolj priljubljenih segmentov, največ pa obeta tehnična novost pri hibridnem pogonu – in to pri znamki, ki je na tem področju referenca. Gre za prvi model, ki ga poganja peta generacija Toyotinega hibridnega sklopa in glavni cilj zadnjih izboljšav je bil predvsem izboljšati vozno dinamiko. Hibrida so želeli narediti bolj vozniškega.

Še posebej je hibridni pogon učinkovit v mestu, kjer lahko veliko več časa vozimo le na elektriko. Tam smo povprečno porabo brez posebnega truda uspeli znižati celo na štiri litre. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Še posebej je hibridni pogon učinkovit v mestu, kjer lahko veliko več časa vozimo le na elektriko. Tam smo povprečno porabo brez posebnega truda uspeli znižati celo na štiri litre. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Velika moč za dober pospešek

Bencinski del pogona predstavlja dvolitrski štirivaljnik, električnega pa dva elektromotorja. Ta corolla je poleg prednjega opremljena tudi z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi. Ta ima 30 kilovatov moči in se vklaplja po potrebi, s tem pa zagotavlja dodatno trakcijo oziroma hibridni štirikolesni pogon. Sistemska moč hibridnega sistema je 145 kilovatov, kar je za ta razred vozil nadpovprečna številka in to se za volanom primerno občuti. Tudi pospešek do 100 kilometrov na uro govori o tem, da je corolla cross nadpovprečno zmogljiv avtomobil, saj je le sedem sekund in pol.

Dosežena poraba goriva je močno sorazmerna s preudarnostjo voznika. Treba je poskrbeti, da so pospeševanja nežna in predvidevati zaviranja ter morebitna zaustavljanja. Tako bo bencinski motor večino časa ostal izklopljen oziroma se bomo lahko vozili v EV-načinu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Dosežena poraba goriva je močno sorazmerna s preudarnostjo voznika. Treba je poskrbeti, da so pospeševanja nežna in predvidevati zaviranja ter morebitna zaustavljanja. Tako bo bencinski motor večino časa ostal izklopljen oziroma se bomo lahko vozili v EV-načinu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Do zdaj smo večinoma ugotavljali, da hibridom ustreza umirjena vožnja. Vsaj veljalo je to pravilo. Pri nekaterih proizvajalcih, na primer pri Nissanu in Hondi, so z drugačno zasnovo pogona in “softverskimi” triki že uspeli zagotoviti tudi boljše vozniške občutke. Gre za več “linearnosti”, o kateri predstavniki znamk zelo radi govorijo.

Linearnost v resnici pomeni občutek, ki ga imamo pri klasičnem pogonu. Gre za sorazmerno naraščanje vrtljajev motorja v skladu s pospeševanjem oziroma pritiskom na stopalko za plin ter padanjem vrtljajev ob upočasnjevanju. To nekako zagotavlja značilen občutek povezanosti voznikovih dejanj z odzivi pogona.

Osrednji zaslon je v primerjavi prejšnjimi izvedbami pri Toyoti močno izboljšan. Je bliskovito odziven, pregleden in povsem preprost za uporabo. Lahko ga povežemo s telefonom, v primeru Appla tudi brezžično. Že Toyotina navigacija je povezana in sporoča podatke o prometu in koristne napotke o postankih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Osrednji zaslon je v primerjavi prejšnjimi izvedbami pri Toyoti močno izboljšan. Je bliskovito odziven, pregleden in povsem preprost za uporabo. Lahko ga povežemo s telefonom, v primeru Appla tudi brezžično. Že Toyotina navigacija je povezana in sporoča podatke o prometu in koristne napotke o postankih. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ob odločnem pospeševanju še vedno glasna

Moč se v primeru corolle cross na vsa štiri kolesa prenaša prek eCVTneskončnostopenjskega menjalnika. In to v praksi pomeni zelo tekoče in zvezno pospeševanje, če to pospeševanje le ni preveč dinamično.

Toyota je sicer izboljšala številne mehanske dele menjalnika, a linearnost je pri dinamični vožnji ob tovrstnem tipu menjalnika še vedno zelo težko doseči. Zvočna kulisa je še nekoliko bolj “rohneča”, ko prestavimo v način B. To je način, ki ob odmiku noge s stopalke za pospeševanje, samodejno nekoliko močneje rekuperira. A pogon obenem višje drži tudi vrtljaje bencinskega motorja.

Tako nam je bila tekom testa bolj všeč ekonomičnost. Zaznavali smo namreč povprečno porabo le dobrih pet litrov na sto prevoženih kilometrov, kar pomeni sorazmerno ugodnost tudi ob relacijskih vožnjah.

Več o naših vtisih s testa toyota corolle cross pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.