Vsakič, ko Toyota predstavi nov, zanimiv model, se spomnimo na tisto slovito izjavo vodja znamke Akia Toyode, ki je rekel, da so dolgočasne toyote preteklost. Tudi tokrat smo se spomnili na to izjavo, zelo težko pa bi rekli, da so ji tudi tokrat pri Toyoti sledili. Corolla cross je namreč vse prej kot dramatično zanimiva. To je eden tistih avtomobilov, ki obetajo razumski, racionalen nakup.
Za nameček je točno tam, kjer si jo uporabniki želijo, v danes enem najbolj priljubljenih segmentov, največ pa obeta tehnična novost pri hibridnem pogonu – in to pri znamki, ki je na tem področju referenca. Gre za prvi model, ki ga poganja peta generacija Toyotinega hibridnega sklopa in glavni cilj zadnjih izboljšav je bil predvsem izboljšati vozno dinamiko. Hibrida so želeli narediti bolj vozniškega.
Velika moč za dober pospešek
Bencinski del pogona predstavlja dvolitrski štirivaljnik, električnega pa dva elektromotorja. Ta corolla je poleg prednjega opremljena tudi z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi. Ta ima 30 kilovatov moči in se vklaplja po potrebi, s tem pa zagotavlja dodatno trakcijo oziroma hibridni štirikolesni pogon. Sistemska moč hibridnega sistema je 145 kilovatov, kar je za ta razred vozil nadpovprečna številka in to se za volanom primerno občuti. Tudi pospešek do 100 kilometrov na uro govori o tem, da je corolla cross nadpovprečno zmogljiv avtomobil, saj je le sedem sekund in pol.
Do zdaj smo večinoma ugotavljali, da hibridom ustreza umirjena vožnja. Vsaj veljalo je to pravilo. Pri nekaterih proizvajalcih, na primer pri Nissanu in Hondi, so z drugačno zasnovo pogona in “softverskimi” triki že uspeli zagotoviti tudi boljše vozniške občutke. Gre za več “linearnosti”, o kateri predstavniki znamk zelo radi govorijo.
Linearnost v resnici pomeni občutek, ki ga imamo pri klasičnem pogonu. Gre za sorazmerno naraščanje vrtljajev motorja v skladu s pospeševanjem oziroma pritiskom na stopalko za plin ter padanjem vrtljajev ob upočasnjevanju. To nekako zagotavlja značilen občutek povezanosti voznikovih dejanj z odzivi pogona.
Ob odločnem pospeševanju še vedno glasna
Moč se v primeru corolle cross na vsa štiri kolesa prenaša prek eCVT – neskončnostopenjskega menjalnika. In to v praksi pomeni zelo tekoče in zvezno pospeševanje, če to pospeševanje le ni preveč dinamično.
Toyota je sicer izboljšala številne mehanske dele menjalnika, a linearnost je pri dinamični vožnji ob tovrstnem tipu menjalnika še vedno zelo težko doseči. Zvočna kulisa je še nekoliko bolj “rohneča”, ko prestavimo v način B. To je način, ki ob odmiku noge s stopalke za pospeševanje, samodejno nekoliko močneje rekuperira. A pogon obenem višje drži tudi vrtljaje bencinskega motorja.
Tako nam je bila tekom testa bolj všeč ekonomičnost. Zaznavali smo namreč povprečno porabo le dobrih pet litrov na sto prevoženih kilometrov, kar pomeni sorazmerno ugodnost tudi ob relacijskih vožnjah.
Več o naših vtisih s testa toyota corolle cross pa v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje