Toyota se z osmo generacijo land cruiserja vrača h koreninam legendarnega terenskega vozila z robustno zasnovo. In ima zelo zmogljiv dizelski motor. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Toyota se z osmo generacijo land cruiserja vrača h koreninam legendarnega terenskega vozila z robustno zasnovo. In ima zelo zmogljiv dizelski motor. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Že več kot 20 let je toyota land cruiser avtomobilska legenda. Po prvih nekaj mesecih prodaje je jasno, da bo legenda tudi v prihodnje. Avtomobilski superzvezdnik. Tudi v Sloveniji so kupci ta avtomobil razgrabili. V prvem mesecu prodaje so kupci avtomobil, ki stane med 70 in 100 tisoč evri, kupili v 60 primerkih. Razlog je, da je land cruiser vrhunski avtomobil.

Vabljeni k ogledu celotnega testa iz oddaje Avtomobilnost.

2,8-litrski štirivaljni motor

Land cruiser ima 2,8-litrski turbodizelski štirivaljni motor. Proizvede 204 konjske moči (150 kW) in je usklajen z novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, kar mu zagotavlja dovolj moči za vleko 3500-kilogramskega tovora.

Na cestah sem videl land cruiserje, ki niso bili umazani, imeli so čiste gume, brez sledov o blatu. Tudi zato so e pri Toyoti potrudili, da razvijejo bolj udoben in vsakdanje prijazen avtomobil. Je miren, lepo vodljiv, ubogljiv, z njim je enostavno shajati. Skoraj bi mu lahko rekli športni terenec (SUV). SUV ali pa pravi kleni terenec, to je tisto ključno vprašanje, ki smo se mu posvetili med preizkušanjem. V uradni statistiki prodaje ga uvrščajo med velike SUV-je. Ampak če mu rečemo SUV, je to kar malo žalitev. Res je udoben, ponuja vožnjo brez stresa, v ovinkih se ne nagiba, ampak ne želi biti udoben SUV. To vam bo znak pokazati na avtocesti pri 130 km/h. Tam spoznamo, da je to terenec.

Novi okvir je za 50 odstotkov bolj tog, skupna togost karoserije in okvirja pa je večja za 30 odstotkov. Vse to pripomore k boljši odzivnosti, vodljivosti in udobju v vožnji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Novi okvir je za 50 odstotkov bolj tog, skupna togost karoserije in okvirja pa je večja za 30 odstotkov. Vse to pripomore k boljši odzivnosti, vodljivosti in udobju v vožnji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vsekakor pa voznik na vsakem metru ceste dobi sporočilo, da ima land cruiser zelo zmogljiv motor, ki mu je na običajnih cestah kar malo dolgčas. 2,8-litrski dizelski štirivaljni motor je bil prilagojen zato, da pokaže svoje dobre lastnosti predvsem na neki drugi podlagi.

V Avtomobilnosti smo zavili na teren. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost v zgornjem videu, spodaj pa si lahko ogledate, kako nas je land cruiser po škotskih brezpotjih vozil skoraj samodejno.