Ta ni več narejen na Japonskem, ampak v Evropi. Da to niso stoodstotno toyote, je seveda očitno, že od daleč je jasno, da so to kombiji, ki jih videvamo na vsakem koraku, tudi na slovenskih cestah. Kaj to v resnici pomeni? V praksi? Ali gre res samo za še eno značko na znanem avtu? Kratek odgovor je ne.
Emmanuel Beaune, vodja gospodarskih vozil pri Toyoti Motor Europe je za Avtomobilnost povedal: "Trg lahkih gospodarskih vozil (LGV) je v Evropi obsega dva milijona vozil. Mi smo kupcem obljubili, da jim bomo ponudili vozila v vseh razredih. In to obljubo zdaj držimo."
Zakaj niso preprosto pripeljali modelov iz Japonske? Sogovornik pravi, da če danes pogledamo 10 največjih znamk v LGV-segmentu, so vse del nekega zavezništva med različnimi avtomobilskimi znamkami. Zaradi zavezništva lahko zagotovijo širšo paleto izdelkov in tudi ugodnejšo ceno. Zato Toyota sodeluje s koncernom Stellantis.
Širitev motorne in modelne ponudbe
Pravi mejnik za Toyotin program lahkih gospodarskih vozil v Evropi pa je bilo leto 2016, ko so prav v sodelovanju s skupino Stellantis pripravili srednje lahko gospodarsko vozilo proace, ki mu je leta 2019 sledil manjši proace city. Leto 2021 je prineslo tudi širitev motorne ponudbe na električni pogon. Zdaj pa so dodali veliki dostavnik proace max.
Toyota je znana po kakovosti. Kako zagotavljajo kakovost v LGV-razredu, nas je zanimalo. Sogovornik pravi, da je dobra plat sodelovanja s Stellantisom, da imamo posebne ekipe, ki tudi v tovarnah pregledujejo kakovost izdelkov. "Kakovost preverjamo v proizvodnji. Seznam stvari, ki jih preverjajo, se spreminja. Če ugotovimo težave, jih skupaj rešujemo, takoj," pravi Beaune.
Kombiji dobili moderne pripomočke
Vsi ti kombiji so zdaj tudi prenovljeni, z novimi motorji, veliko doslej opcijske opreme je zdaj serijske, novost v ponudbi pa so novi asistenčni pripomočki. Vanesa Uribe, predstavnica za stike z javnostmi za gospodarska vozila pri Toyoti Motor Europe nam je pojasnila, da imajo dostavniki celo vrsto novih asistenčnih sistemov, med drugim tudi sistem, ki pomaga v vetru stabilizirati vozilo. Za boljšo preglednost so vgradili digitalno vzvratno ogledalo, pri Toyoti posebej navajajo sistem za nadzor mrtvega kota in sistem za pomoč v zastojih.
Prednost tovarniške predelave
Nakup tovornega kombija pa je šele pol zgodbe, s kombijem nakup še ni dokončan. Je pa lahko končan na isti lokaciji. Matjaž Mežek, ki je pri podjetju Toyota Slovenija pristojen za prodajo ključnim kupcem, pojasnjuje, da želijo ponuditi različne rešitve za različne dejavnosti že takoj v salonu, na enem mestu. To pomeni, da poleg klasičnega furgona, kot ga poznamo, s tremi sedeži in tovornim prostorom, že iz tovarne ponudijo več izdelanih in različnih rešitev.
"Prva je podaljšana različica oziroma različica z dvojno kabino. To pomeni, da ima dodatno vrsto sedežev, za štiri delavce, ki se peljejo na gradbišče in ima še prostor za tovor. Druga, za katero ocenjujemo, da bo zanimiva, je izvedba keson, ki bo iz tovarne prišel kot fiksen keson oziroma kot kiper, dodana vrednost pa je, da tovarna omogoča enostransko ali tristransko kipanje," pravi Mežek.
Električni dostavniki bodo zanimivi
Vprašali smo ga tudi, ali kupce v Sloveniji zanimajo električni dostavniki? "Ocenjujemo, da bo elektrika postala zanimivejša na gospodarskem področju. Tam se lahko opredelijo dnevna uporaba in polnjenja vozila. Primerni so za dejavnosti, ki imajo nekaj oddaljenih enot in glavno enoto. Taka podjetja imajo možnost inštalacij polnilnih postaj, da si lahko privoščijo več električnih vozil. Hkrati pa vedo, da se ta vozila uporabljajo med 100 in 200 kilometri na dan. S tem niso prikrajšani za nobene priložnosti in vedo, da bodo lahko polnili vozila."
Vabimo vas, da si novega proace maxa in druge Toyotine modele iz programa gospodarskih vozil ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje