Dirka 24 ur Le Mansa je zahteven preizkus za vzdržljivost tehnike, vgrajene v vozila. Foto: Audi
Dirka 24 ur Le Mansa je zahteven preizkus za vzdržljivost tehnike, vgrajene v vozila. Foto: Audi
Dirkalnik
Letošnji dirkalnik je tehnično prilagojen spremenjenim pravilom za dizelske motorje. Foto: Audi

Audi je v zadnjih dvanajstih letih že devetkrat slavil zmago v Le Mansu, kar štirikrat trojno, in sicer še v letih 2000, 2002 in 2004. Pri Audiju poudarjajo, da jim zmaga na tej dirki pomeni več za razvoj napredne serijske tehnologije kot na primer v formuli 1.

Dirkalniki R15 TDI, ki na prvi pogled nimajo ničesar skupnega s serijskimi modeli, so pomembni predvsem za preizkušanje vzdržljivosti posameznih komponent, aerodinamike in učinkovitosti motorjev. Pri teh se Audi zanaša na dizelsko tehnologijo TDI, 5,5-litrski motor V10 pa zmore več kot 440 kilovatov.

V primerjavi z lansko različico so letošnjim dirkalnikom spremenili zunanjo podobo s tem, da so bolj »odprli« karoserijo in izpostavili posamezne dele, poleg tega pa avtomobilom nadeli privlačnejšo barvno podobo.

Poleg kozmetike in dejanskih izboljšav aerodinamike so novim pravilom glede omejevanja moči motorjev prilagodili tudi pogonske agregate in prednosti poiskali v zmanjševanju teže. Po lanski dirki 24 ur Le Mansa so si namreč zastavili kar 20 ključnih ciljev za izboljšave, ki so jih temeljito preizkusili že pred uradno predstavitvijo letošnjega dirkalnika, med drugim na preizkusu vzdržljivosti, med katerim so na Floridi v petih dneh prevozili približno 5.500 kilometrov.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Audi