Proizvajalci avtodomov se na zaostanke pri dobavi osnovnih vozil odzivajo s podaljševanjem dobavnih rokov in povečano proizvodnjo bivalnih prikolic. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Proizvajalci avtodomov se na zaostanke pri dobavi osnovnih vozil odzivajo s podaljševanjem dobavnih rokov in povečano proizvodnjo bivalnih prikolic. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

V Düsseldorfu v Nemčiji poteka razstava počitniških prikolic, mobilnih hiš in avtodomov. Letos se predstavlja kar 736 razstavljavcev iz 34 držav. Gre že za 61. sejem, ki je po besedah organizatorjev največji v zgodovini sejma. Do 4. septembra pričakujejo okoli 200.000 obiskovalcev. Leta 2021 je kljub pandemiji prišlo 185.000 ljudi.

Kot so zapisali organizatorji salona, trenda kampiranja pandemija ni ustavila, le še pospešila ga je. Po informacijah iz industrije je v zadnjih dveh letih kar okoli dva milijona ljudi v Nemčiji prvič preizkusilo kampiranje kot način preživljanja dopusta. Letos želijo k temu trendu pridobiti tudi mlajšo ciljno skupino.

Vendar pa se v industriji kampiranja spopadajo s podobnimi težavami kot v avtomobilski industriji. Tudi proizvajalci avtodomov imajo velike težave v dobavni verigi, predvsem pa se spopadajo s pomanjkanjem delovne sile. Zaradi tega so morala številna nemška podjetja v prvi polovici leta začasno zmanjšati proizvodnjo avtodomov. Proizvodnja je padla za 11,6 odstotka, na 39.472 vozil. Na drugi strani se je proizvodnja počitniških prikolic povečala za 23 odstotkov, na 30.258 enot.

V Avtomobilnosti smo preverili, zakaj so avtodomi tako priljubljeni. Vabljeni k ogledu videoprispevka.