Presenetljivega izida glasovanja odbora za okolje so se najbolj razveselili v organizaciji Greenpeace, kjer evroposlance pozivajo k spoštovanju odločitve. Foto: EPA
Presenetljivega izida glasovanja odbora za okolje so se najbolj razveselili v organizaciji Greenpeace, kjer evroposlance pozivajo k spoštovanju odločitve. Foto: EPA
BMW logo
Avtomobilski proizvajalci so nad odločitvijo odbora razočarani. Evropski parlament pa pozivajo, naj avtomobilski industriji v teh težkih časih pogleda čez prste. Foto: EPA
Mercedesov dizelski motor
Evropska komisija predlaga omejitev izpustov ogljikovega dioksida novih motorjev na 120 gramov na prevožen kilometer do leta 2012. Foto: MMC RTV SLO

Pristojni odbor, katerega odločitev ima zelo veliko težo pri dokončni odločitvi parlamenta, je na zasedanju presenetljivo glasoval proti omilitvi predlogov in s tem zadal udarec avtomobilskim proizvajalcem.

Pred nekaj tedni so se evroposlanci in dve največji politični skupini uskladili, saj sta se skupini strinjali, da se predlogi Komisije, ki zahteva zmanjšanje izpustov CO2-ja na 120 gramov na kilometer do leta 2012, nekoliko omilijo. Po njihovem mnenju bi morali proizvajalci novih avtomobilov do takrat zmanjšati izpuste CO2-ja na 130 gramov na kilometer. Zmanjšanje preostalih 10 gramov na prevožen kilometer pa bi zagotovili večja učinkovitost klimatskih naprav v avtih, večja uporaba biogoriv in tako dalje.

Preobrat, ki povzroča sive lase združenju Acea
Vendar je na četrtkovem (vročem) glasovanju odbora prišlo do preobrata, saj so bili vsi predlogi popuščanja avtomobilskim lobijem gladko zavrnjeni, omenjeni odbor pa je podprl tudi dolgoročni evropski cilj, da bi se izpusti CO2-ja novih avtomobilov do leta 2020 zmanjšali na 95 gramov na kilometer. To je pomenilo prvo izgubljeno bitko za avtomobilske proizvajalce.

Predstavniki združenja avtomobilskih proizvajalcev Acea (BMW, Fiat, Ford Europe, GM Europe, Porsche, PSA, Renault, VW, Toyota, če omenimo le nekatere) so že izrazili obžalovanje nad odločitvijo odbora. Poslance so pozvali, naj v teh časih gospodarske krize ne ogrožajo prihodnosti evropske avtomobilske proizvodnje.

Kaj se bo zgodilo v prihodnosti?
Seveda ima glavno besedo Svet EU-ja. Organizacija Greenpeace je že pozvala ministre, da ne prezrejo stališča tega odbora (čeprav je odbor za industrijo pred tem glasoval v prid avtomobilske industrije, op. a.) in podprejo prizadevanja za zaščito podnebja.

Je pa pomembno izpostaviti še nekaj, in sicer predlog italijanskega poslanca, ki je predlagal uvedbo prehodnega obdobja. Po njegovem mnenju bi morali avtomobilskim proizvajalcem omogočiti triletno prehodno obdobje do leta 2015.

Če k temu dodamo še dejstvo, da morajo o predlogu glasovati še članice Unije, med katerimi prednjačijo Nemčija, Italija in Francija z močno avtomobilsko industrijo, je najverjetnejši scenarij, da bodo kljub četrtkovi izgubljeni prvi bitki vojno na koncu vseeno dobili ... ?

J. Sobočan