Leta 2015 je bil še predsednik in izvršni direktor. Foto: Reuters
Leta 2015 je bil še predsednik in izvršni direktor. Foto: Reuters

Na božični dan se je pri 94 letih poslovil Osamu Suzuki, je sporočilo avtomobilsko podjetje Suzuki Motor Corporation. Zanj naj bi bil usoden maligni limfom. Podjetnik, ki se je rodil 30. januarja 1930 in leta 1953 diplomiral na pravni fakulteti Univerze Čuo, se je sicer rodil kot Osamu Macuda – prevzel je priimek svoje žene, kar je pogosta praksa v japonskih družinah brez moškega dediča.

Leta 1958 se je nekdanji bankir pridružil podjetju Suzuki Motor Company, čigar ime je bilo leta 1990 spremenjeno v Suzuki Motor Corporation. Leta 1963 je bil že imenovan za direktorja, leta 1978 je postal tudi predsednik podjetja.

Leta 2009 na predstavitvi nove oblike modela alto. Foto: Reuters
Leta 2009 na predstavitvi nove oblike modela alto. Foto: Reuters

V 70. letih prejšnjega stoletja je podjetje rešil z roba propada, tako da je prepričal podjetje Toyoto Motor, da so jim dobavili motorje, ki so izpolnjevali nove predpise o izpustih, vendar bi jih moral Suzuki Motor šele razviti. Več uspeha je sledilo leta 1979 z lansiranjem miniavtomobila alto, ki je postal velika uspešnica – to je povečalo pogajalsko moč proizvajalca avtomobilov, ko se je povezal z General Motorsom.

"Za vedno" ali "do dneva, ko umrem", so bili njegovi značilni šaljivi odgovori na vprašanja o tem, kako dolgo bo ostal v podjetju. Predsednik in direktor je ostal vse do leta 2021, vmes so ta naziv pospremili tudi nazivi izvršni direktor, višji izvršni direktor in predsednik uprave. Leta 2016 je štafeto izvršnega direktorja končno predal svojemu sinu Tošihiru in ostal na mestu predsednika še pet let do 91. leta. Nato so ga pri družbi imenovali za višjega svetovalca.

S predsednikom Akiom Toyodo leta 2016. Foto: Reuters
S predsednikom Akiom Toyodo leta 2016. Foto: Reuters

Suzuki je bil sicer znan po svoji varčnosti. Med drugim je ukazal znižanje tovarniških stropov, da bi prihranil pri stroških za hlajenje prostorov s klimatskimi napravami, prav tako je tudi v visoki starosti vedno letel v ekonomskem razredu. Kot ključ do svojega zdravja je navajal golf in delo.

V času svojega življenja je prejel tudi več nagrad, med drugim leta 1987 tudi medaljo za častna dejanja z modrim trakom na Japonskem in leta 2004 poveljniški križec z zvezdo reda za zasluge na Madžarskem. Leta 2002 je bil tudi sprejet v japonsko avtomobilsko hišo slavnih.

"Zame je bil več kot poslovni vodja: bil je kot oče," je dejal predsednik uprave Toyote, ki je leta 2016 s Suzukijem še poglobila vezi, Akio Tojoda in Suzukija oklical za pionirja minivozil, ki je te preobrazil v ljudske avtomobile Japoncev.