Ceste po državi so mokre. Zaviralna pot je zato do štirikrat daljša kot na suhi cesti. Najboljša preventiva je upoštevanje varnostne razdalje.
Zavorna pot se povečuje s kvadratom hitrosti. To pomeni, da če je pri hitrosti 50 km/h zavorna pot na suhi podlagi devet metrov, se pri hitrosti 100 km/h zavorna pot poveča za štirikrat. Že pri razliki 10 km/h je lahko zaviralna pot toliko daljša, da z veliko silo udarimo v oviro pred seboj. Na mokrem asfaltu se zavorna pot poveča še za četrtino, pri zaviranju po klancu navzdol pa se zaviralna pot, odvisna je od teže vozila in ohranjenosti pnevmatike, podaljša še za nadaljnjih 20 odstotkov.
Vozilo lahko splava
Da bi pravilno in pravočasno zavirali v sili, je treba pravilno sedeti in volan trdno držati z obema rokama, saj se tako najbolje čuti obnašanje zadka vozila. Neravnina ali večja višina vode na cestišču lahko povzroči, da pnevmatika ne more skozi kanale na tekalni površini odvajati vode iz cestišča in se pod njo naredi klin vode, pnevmatika pa izgubi stik s cestiščem, tako da vozilo dejansko zaplava na vodni gladini. Temu pravimo, da pride do splavanja vozila. V tem trenutku se sile ne prenašajo na cestišče, vozila pa ni mogoče nadzorovati. Tedaj je treba volan držati trdno, brez zavijanja, hkrati stisniti sklopko, saj lahko vozilo sicer ugasne, in jo držati, dokler kolesa spet ne dobijo oprijema s podlago.
Z ABS in ESC zaviranje lažje
S sistemom proti blokiranju koles (ABS) je lažje zavirati, saj je avto bolj obvladljiv. Pri splavanju v prvem delu zaviranja pride do blokade koles, saj pnevmatike ne zmorejo pridobiti oprijema na trdni podlagi, šele ko pnevmatiki uspe izpodriniti vodo izpod svoje stične površine, začne delovati zavorni sistem z ABS in učinkovito zavira. Prednost sistema ABS je v tem, da nam uspe avto obdržati stabilen, z njim je zavorna pot neprimerno krajša. Elektronski nadzor stabilnosti vozila (ESC) je izredno priporočljiv, že pri zaviranju pri akvaplaningu lahko pride do izgube stabilnosti vozila, pri tem pa ESC samodejno poravna vozilo.
Dobre pnevmatike so ključne
Ključnega pomena za ustavitev so pnevmatike. Razlika pri zaviranju z dobro oziroma slabo pnevmatiko je na avtocesti tudi 40 metrov. V dežju naj se varnostna razdalja podaljša za dvakrat, iz dveh na štiri sekunde. Za orientacijo so nadzorne točke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje