V Mirafioriju so desetletja nastajale avtomobilske ikone, kot so fiat 500, panda, uno in še številni drugi modeli. V tovarni je bilo v najboljših časih zaposlenih več kot 20.000 ljudi. Proizvodnja trenutno popolnoma stoji, saj povpraševanje po modelih, ki jih proizvajajo, ne raste.
Stellantis je septembra napovedal začasno zaustavitev proizvodnje fiata 500. Letos je proizvodnja v Italiji padla za 40 odstotkov. Po podatkih sindikata FIM bo celotna skupina Stellantis v Italiji izdelala manj kot 500.000 vozil – najmanj po letu 1958.
Desna vlada premierke Giorgie Meloni želi do leta 2030 znova doseči mejo enega milijona avtomobilov. Vendar trenutno nič ne kaže, da bo vizija postala resničnost. Dolgotrajno propadanje tovarne v Torinu se je pospešilo leta 2014, ko se je Fiat združil s Chryslerjem v FCA. Takrat se je velik del prihodkov skupine preusmeril v Severno Ameriko. FCA je vedno manj vlagal v nove modele za evropski trg. Namesto tega so se še bolj zanašali na Severno Ameriko.
Razvoj so preselili v Francijo
Od združitve v skupino Stellantis je Mirafiori izgubil tudi razvoj. Platforme za Evropo namreč razvijajo v Franciji, majhen del pri Oplu v Rüsselsheimu. Danes tovarna poleg električnih modelov fiat 500 in vozil znamke Maserati proizvaja tudi menjalnike za električna in hibridna vozila. Leta 2023 je bil dodan center za predelavo, ki naj bi v prihodnosti postal še pomembnejši za skupino. Tam bodo od konca leta 2025 izdelovali tudi novo hibridno različico fiata 500.
Italijanska vlada upe polaga v vstop katerega od kitajskih proizvajalcev, kot sta Dongfeng Motor ali Chery. Ogromne zmogljivosti tovarne bi lahko izkoristil za proizvodnjo modelov za evropski trg brez kazenskih carin.
V Avtomobilnosti smo pred kratkim obiskali Torino in si od blizu pogledali, kako Italijani vabijo Kitajce. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje