Da bi pritegnili čim več pozornosti, je treba uporabi tudi preverjene marketinške prijeme in najeti domače zvezdnike - ob najnovejšem Hyundajevem električnem modelu Hyundai i10 tako pozira bollywoodski igralec Shahrukh Khan. Foto: EPA
Da bi pritegnili čim več pozornosti, je treba uporabi tudi preverjene marketinške prijeme in najeti domače zvezdnike - ob najnovejšem Hyundajevem električnem modelu Hyundai i10 tako pozira bollywoodski igralec Shahrukh Khan. Foto: EPA
Skuter
Čeprav je več pozornosti posvečene štirikolesnikom, tudi dvokolesniki niso pozabljeni - tako kot ta električni skuter ne. Foto: EPA

Čeprav po svetu še vedno grozi finančna in gospodarska kriza, ki je občutno prizadela prav avtomobilsko industrijo, v indijskem velemestu tega skorajda ni opaziti. Na enem največjih svetovnih avtosejmov Auto Expo India, ki letos poteka že desetič, v sedmih dneh pričakujejo več kot dva milijona obiskovalcev, ki si lahko oči napasejo na tehnološko dovršenih modelih številnih svetovno znanih avtomobilskih znamk. Kljub temu pa je največ pozornosti tudi letos požel domači Tata Motors, znan po svojih miniaturnih avtomobilih, ki je predstavil tudi tovorno vozilo, narejeno posebej za indijske avtoceste. Nasploh pa prevladujejo majhni štirikolesniki, na hibridni ali elektrilčni pogon, poroča BBC.

Vsi si želijo v Indijo
Po domačem podjetju so se zgledovali tudi tuji proizvajalci, ki v državi z enim najhitreje rastočih avtomobilskih trgov na svetu večinoma predstavljajo svoje najnovejše modele majhnih avtomobilov. Indija je sicer trenutno na 11. mestu po velikosti avtomobilskega trga, poznavalci pa pričakujejo, da se bo že v šestih letih prebila najmanj na sedmo mesto. Zato ni nič nenavadnega, da želijo domačemu Tata Motorsu delček pogače "ukrasti" predvsem tisti, ki jim zadnje čase ne gre najboje.

Na sejmu se tako s svojim novim malčkom Chevrolet Beat predstavlja General Motors (tega namerava tržiti tudi v Evropi, v Aziji in v Severni Ameriki), Volkswagen, ki je pred kratkim kupil delež Suzukija, je v Indijo poslal svojega novega Pola, svoj lonček pa sta pristavila tudi japonski Honda in Toyota, ki bosta svoja nova malčka sicer na trg poslala šele prihodnje leto. "Indija bo v prihodnih letih izrednega pomena za razvoj Toyote, zato je čas, da se strateško lotimo povečevanja naše prodaje tukaj," je za BBC odkrito dejal podpredsednik družbe Kazuo Okamoto.

Tehnološka razvitost in poceni delovna sila
A Indija za proizvajalce avtomobilov ni samo trg, pač pa predstavlja tudi tržno ugodnejšo državo za izdelavo vozil - Indijci so namreč z ultrapoceni nanom, ki ga proizvaja Tata Motors, dokazali, da znajo narediti poceni in dober avtomobil. Zanimanja zanj, kot pravi predsednik uprave omenjene družbe, Ratan Tata, ne kažejo samo v državah v razvoju, pač pa tudi v industrijsko razvitih deželah. Pa tudi sicer je v Indiji bolje izdelovati avtomobile, kot pa jih le prodajati - indijska vlada namreč ponuja številne ugodnosti za tista podjetja, ki bodo v tej državi ustanovila svojo podružnico, ob tem pa tista podjetja, ki nameravajo avtomobile samo uvažati, čakajo visoke uvozne tarife. In če smo iskreni, se izdelava avtomobila v Indiji zaradi cenejše delovne sile in surovin, pa tudi zaradi relativno visoke ravni tehnološke razvitosti precej bolj izplača - izdelava povprečnega avtomobila proizvajalca stane le tretjino cene, ki bi jo za izdelavo odštel naprimer v ZDA, še piše BBC.

In glede na to, da se svetovno gospodarstvo počasi postavlja na noge, imajo v Indiji kar precej razlogov za veselje.