Druga generacija modela grandland je osnovana na koncernski platformi skupine Stellantis, ki se imenuje STLA medium in je namenjena predvsem električnim vozilom. Tako bo novi grandland slovenskim kupcem na voljo tudi z električnim pogonom, ki pa naj bi bil pri nas še naprej v manjšini. Slovenski uvoznik napoveduje, da se bo za električni pogon v Sloveniji odločil približno vsak deseti kupec. S tem je Opel uresničil svojo zavezo, da bodo prav vsi modeli v njegovi ponudbi na voljo tudi s popolnoma električnim pogonom.
Ob predstavitvi v Sloveniji gostoval Niels Loeb
Niels Loeb, prvi mož oblikovanja pri Oplu, je ob slovenski predstavitvi poudaril, da želi novi grandland izstopati predvsem z zanimivim dizajnom svoje maske. To je značilen Oplov vizir, a tokrat v tridimenzionalni izvedbi, ki zaradi uporabe svetilnih elementov (ti v popolnosti nadomeščajo krom) na pokrovu iz pleksistekla prinaša poseben vizualni učinek. “Nove tehnologije na čelu z umetno inteligenco nam omogočajo popolnoma nove in nore oblikovne rešitve,” je usmeritve za prihodnost nakazal Loeb.
Opel tako nadgrajuje usmeritve, ki jih narekuje njihov trenutni oblikovni jezik. Tega je “utemeljila” tudi zdajšnja generacija modela mokka.
Električni pogon za prihodnost ali sedanjost?
Grandland si pogonsko tehniko deli z drugimi znamkami v koncernu. Tako bo (enako kot Peugeotevi ali Citroënovi modeli) na voljo z električnim, priključno hibridnim in blago hibridnim pogonom.
Električni pogon bo na voljo s tremi različnimi kapacitetami baterije (73, 82 ali 97 kWh) ter z enim ali dvema elektromotorjema. Ta prinašata tudi električni štirikolesni pogon. Največji električni doseg z enim polnjenjem baterije bo omogočala različica “long range”, s katero je po tovarniških podatkih mogoče prevoziti približno 700 kilometrov.
Priključni hibrid tvorita bencinski štirivaljni motor (z Millerjevim ciklom) s prostornino 1,6 litra in elektromotor, ki energijo za svoje delovanje črpa iz baterije z (uporabno) kapaciteto 17,9 kWh. Po Peugeotevih navedbah je tovrstni pogon zmožen v mestu zgolj na elektriko prevoziti okoli 100 kilometrov.
Glede na podatke drugih koncernskih znamk v Sloveniji je mogoče pričakovati, da se bodo slovenski kupci še naprej večinoma odločali za (48-V) blago hibridno različico. To je pogon z 1,2-litrskim turbo trivaljnim motorjem (z Millerjevim ciklom), ki največ 100 kW moči na prednji kolesni par prenaša s šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Kako se bo (tehnično) razlikoval od drugih modelov v koncernu?
Glavne tehnične rešitve, ki jih je Opel "zadržal zase", vključujejo predvsem nastavitve podvozja. To naj bi omogočalo predvsem bolj dinamično vožnjo in prijetnejšo vožnjo z večjimi hitrostmi na (nemških) avtocestah.
Predvsem na regionalnih cestah bo koristna nova generacija naprednih matričnih žarometov, ki odslej svetijo v ločljivosti več kot 50 tisoč pikslov. Po napovedih Opla to pomeni, da med posameznimi svetlobnimi snopi/segmenti pri nočni vožnji voznik ne bo več videl prehodov. To je tudi češnja na torti Oplove zadnje generacije ponudbe asistenčnih sistemov, ki jo v celoti prinaša novi grandland.
Nekaj novih rešitev za Opel prinaša tudi notranjost vozila, v kateri je najbolj opazen element precej dvignjena sredinska konzola. V notranjosti ni več dveh velikih zaslonov, pač pa je odslej pred voznikom manjši (10-palčni), na sredini pa večji (16-palčni) zaslon. Oblikovalci so veliko uporabljali tkanino, ki s številnimi svetlobnimi elementi skoraj v popolnosti nadomešča nekoč kromirane podrobnosti.
Potniška kabina prinaša za skupno 36 litrov odlagalnih mest, prtljažnik pa 550 litrov oziroma v primeru zložene zadnje klopi za 1645 litrov. Zadnja klop se zlaga v razmerju 40:20:40.
Opel v novem položaju, kot del koncerna Stellantis, stavi na tradicijo
Zdi se, da se Opel v zadnjem obdobju vse bolj naslanja na svojo bogato zgodovino. Ob praznovanju 125-letnice obstoja so tako pripravili številne razstave in dejavnosti tudi v kraju Eisenach v Nemčiji, kjer se bo proizvajal novi grandland.
Obujanje imen nekdanjih modelov bodo že v kratkem nadaljevali z novo frontero. Za zdaj pa še ni znano, ali se bo na trg vrnil tudi nekoč zelo priljubljen kadet, ki je nedavno prav tako praznoval okrogli jubilej.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje