Pogled na dodgea journeyja sta polepšali tudi črnolaska in plavolaska. Foto: RTV SLO/Nejc Gole
Pogled na dodgea journeyja sta polepšali tudi črnolaska in plavolaska. Foto: RTV SLO/Nejc Gole
Poslikana hrbta
Američani so mladenkama poslikali hrbta in nanj narisali logotip dodgea. Foto: RTV SLO/Nejc Gole
Dekle v smartu
Temnolaska za volanom smarta. Foto: RTV SLO/Nejc Gole
Nasmejana Rieke
Nekateri vabijo Rieke tudi na bolj zasebne zadeve. Foto: RTV SLO/Jernej Sobočan
Mnogo mimoidočih fotografov se je ustavilo in naredilo še posnetek teh mladenk. Foto: RTV SLO/Nejc Gole

"Ali moram vstati?" vpraša dekle, ki sedi na robu prtljažnika Oplovega avtomobila, fotografa na mednarodnem avtomobilskem sejmu v Frankfurtu. Ker se je ta usmili in je ne nažene pozirati pred avtomobil, se mu mlada dama zahvali. "Pete so tako visoke. Saj nisem utrujena, ampak tako so visoke."

Dekleta, ki pozirajo pred avtomobili, čakajo na fotografa. Ko ta pride, se začnejo postavljati okoli jeklenega konjička kot izkušene manekenke. Škljoc, škljoc. Najprej en posnetek nasmeška na obrazu, nato se razpoloženje na obrazu spremeni, saj dekle postane resno in hkrati zapeljivo gleda, kasneje prekriža noge, potem še posnetek od zadaj. Spreminja tudi položaj ob avtu. Od voznikovih vrat se pomakne proti sprednjemu avtomobilskemu pokrovu, nato k desnim bočnim vratom ter še k levim zadnjim vratom.

Vstala ob 4.45, dela ves dan
Nekateri avtomobilisti imajo drugačno taktiko, saj svoja dekleta k najatraktivnejšim avtomobilom pošljejo le vsake toliko časa. Takrat postane ta avtomobil privlačen za številne fotografe in snemalce, ki fotografirajo in snemajo dekle, velikokrat dekleti, in zraven tudi avto. Druga dekleta pred objektive sploh ne stopijo, ampak delajo kot hostese, ki obiskovalcem sejma in novinarjem pomagajo do informacij o avtomobilih. Kakršno koli delo že ta dekleta na avtomobilskem salonu opravljajo, počnejo to ves dan. "Zjutraj sem vstala ob 4.45, na sejmu pa sem od 6.30," skoraj ob sedmih zvečer pove hostesa Rieke. "Seveda imamo tudi odmore, gremo v naše sobe, kjer se usedemo in nekaj spijemo."

Lepa dekleta ob lepih avtomobilih
Poleg vzdržljivosti je za to službo pomembna tudi lepota, meni Rieke, ki na sejmu v Frankfurtu kot hostesa dela prvič. "Koliko lepota vpliva na to, da dobiš službo, je različno od vsakega avtomobilista. Za to znamko, kjer jaz delam, lepota v izboru odtehta 30, 40 odstotkov. Poleg tega je pomemben tudi karakter in kako delaš z ljudmi."

Hostesa mora biti simpatična, komunikativna in sposobna, da se kaj nauči, pravi direktor marketinga in prodaje pri Hyundaiu Slovenija Marko Kajfež, ki pravi, da je lepota relativna, zato iščejo simpatične hostese. "Ni treba, da je barbika, ampak da se zna nasmehniti, da se ne zdi, kot da je že zjutraj ugriznila v kislo limono."

Lepota ni vse
Poleg simpatičnosti mora hostesa tudi nekaj vedeti o avtomobilih, pravi Kajfež. Pri Hyundaiu Slovenija dekletom, ki se večinoma prek študentskega servisa prijavijo na avdicijo, dajo gradivo o avtomobilih, nato pa sledi test. Na avdicijo je morala tudi Elke. "Morala sem na avdicijo, kamor je bilo prijavljenih veliko deklet. Morala sem imeti mnogo znanja o avtomobilih, za ta sejem sem se morala veliko učiti. Imeli smo pouk, ki je trajal dva dni, veliko pa sem študirala tudi doma. O naših avtih moram veliko vedeti." Dlje je trajal tečaj še ene »frankfurtske« hostese Mirjam. "V šoli smo bile štiri tedne, kjer smo se naučile veliko novega. Poleg teorije je pouk bil tudi praktičen, saj smo vozile avtomobile."

Nekatera dekleta znajo obiskovalcem marsikaj povedati o avtomobilih, ki jih predstavljajo. Te na sejmu niso zato, da bi se nastavljale fotoaparatom pred avtomobile, temveč zato, da delijo propagandi material, zainteresirane usmerjajo k tehnično bolj podkovani osebi, ki zna o vozilu še več povedati, obiskovalce povabijo v avto in ga predstavijo. "Gorivo za to škodo je mešanica etanola in bencina, zato avto izpušča manj ogljikovega dioksida. Ta plin potem uporabljajo rastline, ki proizvajajo kisik," predstavi "ekološko" škodo hostesa, ki jih pri tem češkem proizvajalcu kar mrgoli. Dekleta pri Škodi, ki so na sejmu bolj s strokovne plati kot estetske, so oblečena v kostime z nepreveč kratkim krilom. Povsem drugače kot, denimo, Fiatova dekleta, ki delijo propagandi material ter pozirajo ob novemu fiatu 500 in drugih avtomobilih tega italijanskega proizvajalca oblečena v bele oprijete obleke z globokim dekoltejem in obute v bele škornje.

Različne vloge med spoloma
Poleg deklet avtomobile predstavljajo tudi moški, a jih je v Frankfurtu precej manj. Marko Kajfež pove, da so pri Hyundaiu Slovenija v preteklosti že imeli moške na stojnicah, a vendar: "Večina ljudi, ki pride na sejem, pričakuje, da bodo pogledali lepo dekle. Če bi bili sami moški, verjetno ne bi bilo tako pozitivno sprejeto, čeprav se večina fantov bolj spozna na avtomobile, jih bolj zanimajo in bi zato lahko še kaj več povedali."

Če je na sejmu v Frankfurtu manj moških, ki dajejo informacije, kot žensk, je slika obrnjena pri iskalcih informacij, kjer je več moških. Vsi pa se ne zanimajo samo za razstavljene avtomobile, temveč jih zanimajo tudi druge stvari, pove Rieke. "Veliko ljudi, ki pride v sobe za povabljence, misli, da če si hostesa, moraš iti z njimi na zmenek, reče, da se bomo videli kasneje, nekateri pa te povabijo na bolj zasebne zadeve."

Nejc Gole, Jernej Sobočan