Daimler Truck je na predstavitvenem potovanju s tovornjakom na vodik prevozil rekordno razdaljo. Prototip tovornjaka GenH2, ki je še v razvoju, je s polno posodo za tekoči vodik prevozil 1047 kilometrov. Tovornjak je pot iz tovarne v Wörthu v Berlin sklenil polno natovorjen in z dovoljeno skupno maso 40 ton v realnih razmerah.
"Da bi razogljičili transport, potrebujemo pogonske tehnologije na baterije in vodik," je dejal Andreas Gorbach, vodja razvoja pri Daimler Trucku, in dodal, da bo vodik idealen za uporabo tovornjakov na dolge razdalje.
Kot piše Automobilwoche, so tovornjak pred potjo na bencinski črpalki Daimler Truck v razvojno-testnem centru v Wörthu natočili s tekočim vodikom, ki ga proizvaja Air Liquide. Pri polnjenju goriva so tekoči vodik pri temperaturi minus 253 stopinj Celzija polnili v dva 40-kilogramska rezervoarja, ki sta nameščena vsak na svoji strani šasije. S pomočjo posebno dobre izolacije rezervoarjev vozil lahko vodik brez aktivnega hlajenja vzdržujejo dovolj dolgo na isti temperaturi.
Dolgoročno gledano ima Daimer Truck pri razvoju pogonov na osnovi vodika raje tekoči vodik. V tem agregatnem stanju ima vir energije znatno višjo energijsko gostoto glede na prostornino v primerjavi s plinastim vodikom. To pomeni, da je mogoče prepeljati več vodika, kar bistveno poveča doseg in omogoča vozilu zmogljivost, primerljivo z zmogljivostjo običajnega dizelskega tovornjaka. Ni pa še jasno, kateri sistem bo na koncu prevladal, ko gre za infrastrukturo.
V Avtomobilnosti smo se pred kratkim po Ljubljani z avtobusom popeljali na vodik. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje