Podjetju Jürgena Hohenesterja, nekdanjega nemškega dirkača in predelovalca avtov, je uspelo iz audijevega šestvaljnika iztisniti neverjetnih 596 kilovatov (800 KM) moči. Foto: Hohenester Sport
Podjetju Jürgena Hohenesterja, nekdanjega nemškega dirkača in predelovalca avtov, je uspelo iz audijevega šestvaljnika iztisniti neverjetnih 596 kilovatov (800 KM) moči. Foto: Hohenester Sport

Pri hiši Hohenester Sport, ki se ukvarja predvsem s predelavo serijskih vozil za športna tekmovanja, so dodobra predelali audija A4 quattro.

Audija s 3.0-litrskim motorjem V6 so predelali tako, da je motor lahko razvil največ 596 kW (800 KM!), vendar so to elektronsko omejili na 522 kilovatov (700 KM). Tako so s predelano limuzino, ki jo poganja bioplinom, na dirkališču v Pappenburgu dosegli najvišjo hitrost 364,6 km/h. Prejšnji svetovni rekord, ki si ga je lastil bugatti, so izboljšali za 20 km/h.

Bioplin in avtoplin - razlika
Bioplin je produkt procesa anaerobnega (brez kisika) vrenja organskih snovi (živalskih odpadkov, kmetijskih organskih odpadkov). Zaradi svojih lastnosti se zelo dobro obnese kot alternativno gorivo za pogon bencinskih motorjev. Njegova značilnost je tudi čisto izgorevanje, s čimer se bistveno zmanjša onesnaževanje okolja.

Avtoplin (LPG) pa je utekočinjen naftni plin (stranski produkt rafineracije nafte), zato so njegove količine odvisne od zalog nafte. Njegova prednost v primerjavi z bioplinom je predvsem že obstoječa infrastruktura (pri nas imamo npr. 24 črpalk) ter prijaznost do motorja (zmanjšuje korozijo motorja).

J. S.