Abarth punto evo poganja 1,4-litrski motor s 114 kilovati (165 KM). Foto: Abarth
Abarth punto evo poganja 1,4-litrski motor s 114 kilovati (165 KM). Foto: Abarth
Abarth
Motor v abarthu 500C sicer zmore samo 103 kW (140 KM), avto pa je dražji od punta eva. Foto: Abarth

Ljubiteljem zmogljivih italijanskih avtomobilov ob omembi imena Abarth pogosto zaigra srce, saj se pred nekaj leti obujena znamka znova uveljavlja na posameznih avtomobilskih trgih. Po predstavitvi modela abarth grande punto so zdaj kupcem ponudili še dva nova, abarth punto evo in abarth 500C.

Obe vozili temeljita na Fiatovih serijskih modelih, imata pa zmogljivejše pogonske agregate, dinamičnemu značaju prilagojeno podvozje, privlačno športno zunanjo podobo in nepogrešljive detajle, ki jih ločijo od manj nabritih izvirnikov. Za punto eva s škorpijonom na maski in 1,4-litrskim motorjem, ki zmore 114 kW (165 KM), je treba v Italiji odšteti 19.400 evrov, za 500C z 1,4-litrskim motorjem s 103 kW (140 KM) pa 21.000 evrov.

V punto evu je vgrajen 1,4-litrski bencinski motor s tehnologijo multiair, ki v primerjavi s klasičnim motorjem zagotavlja do 10 odstotkov več moči in do 15 odstotkov več navora ob zmanjšanju porabe ter izpustov ogljikovega dioksida do 10 odstotkov. Navor 250 Nm pri 2.250 vrtljajih zagotavlja veliko dinamike in pospešek od 0 do 100 km/h v 7,9 sekunde.

Kljub športni duši abarth punto evo seveda ni namenjen le uporabi na dirkališčih, ampak tudi vsakodnevnim vožnjam, zato lahko voznik izbira med dvema načinoma vožnje, 'sport' in 'normal'. Na voznikov ukaz elektronika prilagodi delovanje motorja, zavor in krmiljenja. Športnik se tako lahko v trenutku prelevi v urbano vozilo, ki ima vgrajen tudi sistem start&stop, ki bdi nad izklopom in ponovnim zagonom motorja pred semaforji ali v stoječi koloni.

Malčka s platneno streho 500C poganja oplemeniteni 1,4-litrski motor turbo t-jet, ki zmore 103 kW (140 KM) moči in največji navor 206 Nm pri 2.000 vrtljajih, kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 km/h v 8,1 sekunde. Čeprav je manjši od svojega prej omenjenega sorodnika, je dražji. V Italiji je na prodaj za 21.000 evrov, z dvobarvno karoserijo celo za 22.700 evrov.

V Sloveniji abarthi uradno niso na prodaj, vendar imajo najbolj zagreti ljubitelji znamke možnost obiska ne tako oddaljenih trgovcev ali pa se zadovoljijo s katerim izmed serijskih Fiatovih izvirnikov. Najcenejši fiat punto evo je na slovenskem trgu na prodaj že za 8.790, 500C pa za 11.990 evrov.