Vožnja z električnim avtomobilom po deželi, ki je prepojena z nafto, je dobra provokacija. Ampak če na vse skupaj pogledamo iz malenkost drugačnega zornega kota, ugotovimo, da je izbira puščavske lokacije v Abu Dhabiju sporočilno zelo močna za predstavitev prvega električnega audija.
Življenje z naravo tukaj nikoli ni bilo lahko. Se je pa zelo spremenilo pred okoli 80 leti, ko so odkrili nafto. Zdaj se tudi oni obračajo k drugačni prihodnosti.
Ponuja vse in še več kot Q5
Sosednji Dubaj, ki je počrpal že skoraj vse svoje zaloge nafte, je sinonim za netrajnostno življenje. Pravo nasprotje pa je Abu Dhabi, ki ima nafte še veliko, pa kljub temu intenzivno išče pot do novih virov energije. Zato da bi mu uspelo zadržati kakovost in udobje življenja v puščavi tudi po tem, ko se bo izpraznil še njihov zadnji rezervoar nafte, oziroma potreba in želja po njej. Usmerjenost k spremembam, ko zanje še ni nujne potrebe, pa je stičišče, ki nas pripelje k prvemu električnemu audiju.
E-tron je po velikosti primerljiv s Q5. Tudi oblikovno namenoma ponuja prav tisto, kar danes želijo Audijevi kupci po vsem svetu. A z novimi tehničnimi rešitvami vendarle prinaša čisto nove občutke pri vožnji. Po eni strani s tišino v kabini, potem so tu vzvratne kamere na boku, ki zahtevajo kar nekaj privajanja, največ novega pa seveda prinaša baterijski sklop.
Tega so namestili pod potniško kabino in ima kapaciteto 95 kilovatnih ur, kar e-tronu omogoča 400-kilometrski doseg. Toda doseg je le en del Audijeve električne zgodbe.
Posebnost je električni pogon
Marc Baur, ki je pri Audiju sodeloval pri razvoju električnega štirikolesnega pogona, nam je razložil, zakaj je ta tako poseben. Električni štirikolesni pogon e-quattro namreč ponuja dva asinhrona električna motorja, po enega na vsaki pogonski osi. Osi nista med seboj več mehanično povezani. To prinaša prenekatere prednosti, na primer manjšo maso, hkrati pa nismo več omejeni s sredinskim diferencialom oziroma spojem. Tudi bolj učinkovit je sistem, ko govorimo o emisijah. Ko želimo pogon zgolj zadnjih koles in učinkovitejšo vožnjo, deluje le elektromotor na zadnji osi, ko želimo bolj natančno vodenje in dinamiko v ovinkih, se vključijo še prednja kolesa, ki jih poganja elektromotor na sprednji osi.
"Neposredno v krmilnik quattra smo vgradili vektorsko krmiljenje zavornega navora. Gre za znano tehnologijo, s katero močno povečamo tako lego kot vodljivost in varnost v dinamični vožnji skozi ovinke, a je sistem v primeru e-trona, tako zaradi dodatne teže kot načina, večje hitrosti in količine distribucije moči in zaviranja med kolesi postavljen na popolnoma novo razvojno stopnjo. Vektorsko krmiljenje zavornega navora pomeni, da v ovinkih notranjima kolesoma pomagajo zavore," še razloži Baur.
Ojačevalnik za silovito pospeševanje
Pogovarjali smo se tudi s Petrom Ockerjem, tehničnim inštruktorjem pri Audiju, ki nam je razložil vse o izbiri dinamičnega režima vožnje.
"Danes boste spoznali dinamični način vožnje," nas je izzval in pojasnil: "Ta ne le, da vozilo približa vozni podlagi, saj ima audi e-tron zračno vzmetenje, ki spusti vozilo, ampak se tudi zaradi težke baterije na sredini odziva, kot da bi imel na sredini motor. Ima tudi ojačevalnik, zato je pospeševanje z njim hitrejše. Ojačevalnik omogoča osem sekund maksimalnega delovanja, občutke ob pospeševanju pa lahko opišemo, kot da te avto izstreli na Luno. Avto je prava zver, ki jo mora voznik odkriti."
Popeljali smo se na arabski Pikes Peak
Da bi preizkusili vozilo, so pri Audiju izbrali goro Džabal Hafit. "Prazna gora" je visoka 1249 metrov, je posejana z ovinki in je za Arabce to, kar je za Američane slavni Pikes Peak.
Ampak električni sklop vendarle prinaša nekaj posebnosti, še posebej v dinamični vožnji. Spomnimo, baterije so spravljene po celotnem dnu vozila, so tudi nekoliko višje od tistih v klasičnih osebnih električnih avtomobilih in seveda prinašajo precejšnjo dodatno težo. Če gremo v ovinek z veliko hitrostjo in pozno zaviramo, bo e-tron hitro kazal bežanje sprednjega dela iz ovinka. Že na naših dinamičnih quattro delavnicah v Planici smo dejali, da je quattro idealen za pospeševanje iz ovinka, vendar ko odpiramo volan in se kolesa poravnajo v smeri iz ovinka, bolj pritiskamo plin. Pri e-tronu pa sta vožnja in užitek med ovinki nekoliko drugačna. Tokrat začnemo zavirati nekoliko prej, potem pa lahko zavijemo z volanom in hkrati močno pospešujemo. Naslednja generacija quattro, ki se je z zgodbo elektrike pravzaprav šele začela, je izjemna.
Lovimo energijo
Najlepše pri vsem pa je, da si lahko dinamično vožnjo privoščite brez slabe vesti.
Ko se boste spuščali z gore, se bo energija obnovila. Motor namreč deluje kot generator in ustvarja energijo, ki se pretaka naravnost v baterijo. Energijo, ki jo boste porabili med vzpenjanjem, boste nazaj v baterijo dobili med spuščanjem. Za vsak prevožen kilometer med spuščanjem boste pridobili energije za en kilometer vožnje po ravnini.
A eno je polnjenje na klancu, druga pa klasična raba avtomobila. Pri tem izpostavljamo, da e-tron omogoča hitro polnjenje na 150 kilovatnih ur hitrih polnilnicah, ki 80 odstotkov baterije napolnijo v komaj pol ure. Verjetno bo redko prišlo prav, je pa dobro vedeti, da se da skoraj normalno potovati.
Hitro polnjenje ne vpliva na življenjsko dobo baterije
Audijev strokovnjak za električno polnjenje Christian Oedbauer nas je seznanil s posebnostmi, ki jih ponuja e-tron. "Kar pri Audiju spoznavamo, je, da hitro polnjenje na noben način ne škoduje bateriji. Lastnikom ni treba paziti, ali polnijo na hitri polnilnici ali na domači vtičnici. Življenjska doba baterije bo ostala enaka. Jamstvo na baterije je osem let ali 160 tisoč kilometrov. Verjamemo pa, da bo baterija zdržala celotno življenjsko dobo avtomobila."
Digitalna ogledala
Zmogljiv pogonski in baterijski sklop ter vstop v svet "digitalnega" quattra ‒ mimogrede, ta se je zgodil po štirih desetletjih brušenja legendarnega mehanskega štirikolesnega pogona quattro ‒ je le del e-tronove tehnološke zgodbe, s katero daje Audi jasno vedeti, da se zaveda da na trgu ni bil prvi, je pa za to na trg postavil avto, po katerem se od zdaj naprej določa merilo za najboljše premijske električne športne terence. Tudi podatek, da so jih 10.000 že predali v roke različnim podjetjem, s katerimi partnersko sodelujejo in uporabljajo Audijeva službena vozila, pove samo po sebi dovolj. Izjemne karoserijske rešitve za tišji in bolj tekoč pretok zraka, aktivne lopute na velikem satovju prednje maske, digitalna vzvratna ogledala, ki sicer dodajo le kašen kilometer ali dva na celoten doseg, a je jasno, da jih bodo imeli čez čas vsi avtomobili, pa izjemen izkoristek pri pridobivanju povratne energije z močjo rekuperacije, posebna stekla za manjši hrup, vodotesen prtljažnik spredaj, izjemna končna izdelava, prostorna kabina in velik prtljažnik so vse razlogi, zaradi katerih e-tron samozavestno vstopa v električni svet.
A tudi tu se zgodba e-trona še ne konča. Zgolj dober produkt v tem primeru ni dovolj, saj električni avto sam, brez ustrezne polnilne infrastrukture, ne more ponuditi primerne, kaj šele premijske mobilnosti. Audi je partner projekta Ionity, ki po Evropi hitro gradi lastne polnilne postaje. Audi pa gleda še korak naprej in bo kupcem e-trona ponudil enoten način plačevanja "točenja" goriva kjer koli po Evropi, in sicer prek svojega podjetja, ki bo za uporabnika prevzelo rešitev plačila številnim različnim dobaviteljem in distributerjem elektrike. S tem se e-tronova električna uporabniško-premijska zgodba vse bolj zaokroži in v resnici ponuja mnogim voznikom najlažji preskok iz obstoječega Audija v e-Audi.
Audi e-trona smo preizkusili v puščavi. Poglejte si prispevek iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje