Na zasneženem in ledenem poligonu so nam Škodini inštruktorji najprej razložili, kaj nas čaka za volanom, nato pa smo sami vozili slalom in driftali. Na varen način smo lahko preizkusili svoje zmogljivosti in odkrivali razlike v voznih lastnostih posameznega modela. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Na zasneženem in ledenem poligonu so nam Škodini inštruktorji najprej razložili, kaj nas čaka za volanom, nato pa smo sami vozili slalom in driftali. Na varen način smo lahko preizkusili svoje zmogljivosti in odkrivali razlike v voznih lastnostih posameznega modela. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Bili smo namreč na Storsjönu, petem največjem švedskem jezeru, ob katerem leži mesto Östersund. Švedi pravijo, da je to pokrajina, v kateri je najbolj stabilna zima.

Ko sneg zapade, se ohrani ne glede na to, ali se vsa območja okoli te doline otoplijo. Jezero je prekrito s 40–50 centimetri ledu. Emil Lindholm je trenutni svetovni prvak v reliju v kategoriji R2. Sedli smo na desni sedež njegove relijeve specialke in pustili, da se je zabaval na debeli ledeni podlagi in se tako pripravljal na švedski reli. Omeniti velja tudi, da je na tem ledenem jezeru dirkač Andreas Mikklesen podrl Guinnessov rekord v najdaljšem neprekinjenem driftu.

Bencinske škode so bolj zabavne

Po izkušnji na Švedskem lahko že kar na začetku potrdimo tisto, kar predvidevate: bencinske škode so bolj zabavne. Velika teža baterij na dnu ne mara hitre menjave smeri, v ovinkih želi avto po svoje. Ampak, kar je, je. Elektrike se bo treba privaditi in tudi z enyaqom smo lahko odpeljal nekaj zabavnih krogov. To je bilo šele na koncu zimskega treninga, ko so se inštruktorji že omehčali in dovolili vklop športnega načina delovanja ESP-ja. Normalni način namreč ob vsakem zdrsu v snegu v hipu pobere vso moč.

Ampak, saj to že vemo. Z enyaqom smo lani na sveže zasneženi Rogli večkrat obstali v snegu. Tam smo se naučili, da je v Sloveniji zelo smiselno izbrati štirikolesno gnano električno škodo. Soroden ID.4 se je namreč v enakih razmerah na Rogli bistveno lažje vozil okoli. Torej, da boste pozimi lažje shajali s snegom, izberite škodo z dvema elektromotorjema. Ko obstanete, si pomagajte s športnim načinom, gumba za izklop nadzora zdrsa pogonskih koles namreč v enyaqih ni.

Skandinavci so odlični vozniki na snegu. Imajo številna jezera, ki so pozimi zamrznjena in so odličen poligon za vožnjo z avtomobili. Prav to je bila zamisel za dogodek
Skandinavci so odlični vozniki na snegu. Imajo številna jezera, ki so pozimi zamrznjena in so odličen poligon za vožnjo z avtomobili. Prav to je bila zamisel za dogodek "4×4 Winter Experience", na katerem nam je Škoda omogočila, da preizkusimo zmogljivosti štirikolesno gnanih modelov, tudi električnega enyaqa s pogonom na vsa štiri kolesa. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Škoda na dirkaški šport gleda kot na posel

Na Švedskem smo se posvetili tudi bogati dirkaški zgodovini znamke Škoda. Škodin dirkač, Finec Emil Lindholn, je aktualni šampion v kategoriji R2. To je druga najhitrejša skupina dirkalnikov v reliju. Iz elitnega razreda se je Škoda umaknila že pred leti, in to je bilo, kot so pozneje ugotovili, poslovno izredno smiselna odločitev. V tej kategoriji so bistveno bližje širšemu krogu dirkanja željnih ljudi po vsem svetu. V tem razredu dirkanje ni zgolj promocija, ampak tudi posel – s prodajo dirkalnikov, delov in tudi svojih storitev. Če bi bili v elitnem razredu WRC, bi se ukvarjali bolj ali manj samo s sabo, stroški dirkanja so namreč tam veliko višji.

Štirikolesni pogon električnega enyaqa je zasnovan tako, da en elektromotor poganja vsako os posebej. Še posebej pri nenadni spremembi smeri je prišla do izraza povečana masa, a tudi dobra stabilnost. Električni modeli imajo zaradi postavitve baterij v tla nizko težišče. Pogon krmil elektronika, ki glede na razmere na površini vedno prenaša moč elektromotorja na ustrezno os. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Štirikolesni pogon električnega enyaqa je zasnovan tako, da en elektromotor poganja vsako os posebej. Še posebej pri nenadni spremembi smeri je prišla do izraza povečana masa, a tudi dobra stabilnost. Električni modeli imajo zaradi postavitve baterij v tla nizko težišče. Pogon krmil elektronika, ki glede na razmere na površini vedno prenaša moč elektromotorja na ustrezno os. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Strošek dirkanja v kategoriji R2 namreč določa zveza za motoršport, cena avta je na primer največ 250 tisoč evrov, zahtevana pa je tudi življenjska doba posameznih delov. Tudi zato so dirkalniki razreda R2 preprostejši, lažje popravljivi. To je dobro, a prav zaradi tega je zdaj FIA iz ekoloških vzgibov v velikem precepu. Verjetno si ni smiselno delati utvar, slej ko prej bo elektrika vendarle na neki način zapeljala tudi v to "kvazi" poceni kategorijo. Ampak, ko že govorimo o zanesljivosti, inženirji ugotavljajo, da mraz slabo vpliva samo na baterije, motor z mrazom nima težav.

Zakaj? Oglejte si videoreportažo iz oddaje Avtomobilnost, v kateri smo se med drugim pogovarjali tudi z enim največjih mojstrov dirkanja na ledu Emilom Lindholnom. Razkril nam je tudi trike za vožnjo po snegu.