Zakon določa, da morajo biti med 15. novembrom in 15. marcem oziroma pred ali po tem datumu v zimskih razmerah vozila opremljena z zimsko opremo. Foto: BoBo
Zakon določa, da morajo biti med 15. novembrom in 15. marcem oziroma pred ali po tem datumu v zimskih razmerah vozila opremljena z zimsko opremo. Foto: BoBo

Do tokratnega odgovora ni bilo lahko priti, a smo se potrudili, saj si tako vprašanje postavimo vsaj dvakrat na leto. Ob menjavi zimskih pnevmatik z letnimi in obratno. Do odgovora smo se dokopali s pomočjo primerjanja podatkov, ki so nam jih podali večji uvozniki, prodajalci in veliki izvajalci vulkanizerskih storitev.

Pri vulkanizerjih smo govorili tudi s takimi, ki svojim strankam ponujajo storitev hrambe pnevmatik, kar je dobrodošla informacija pri ugotavljanju števila tistih, ki zamenjajo letne pnevmatike s še dobrimi zimskimi iz pretekle sezone ali sezon. Vsi so računali skoraj identično. Na celotnem slovenskem trgu pnevmatik se na leto proda od 750.000 do 800.000 zimskih pnevmatik. Pod predpostavko, da se vse tudi namestijo na avtomobile, in ob oceni, da se zamenja nekaj manj kot štirikrat toliko pnevmatik iz prejšnjih sezon, pridemo do številke med 2,5 milijona in 3 milijoni.

Na celotnem slovenskem trgu pnevmatik se na leto proda od približno 750.000 do 800.000 zimskih pnevmatik. Foto: MMC RTVSLO
Na celotnem slovenskem trgu pnevmatik se na leto proda od približno 750.000 do 800.000 zimskih pnevmatik. Foto: MMC RTVSLO

To oceno je mogoče preveriti tudi v obratni smeri računanja. Če od celotnega števila registriranih vozil odštejemo oceno tistih, ki celo leto vozijo letne pnevmatike (priobalno območje, starodobniki in drugi), pa tiste s celoletnimi pnevmatikami ter oceno odstotkov voznikov, ki so imeli zimske pnevmatike na avtu nameščene že poleti in jih bodo zdaj čez zimo zvozili do konca, pa nas to pripelje do identične številke, se pravi med 2,5 milijona in 3 milijoni oziroma več kot 2,5 milijona. Številka je še bolj impresivna, če jo postavimo v kontekst dela vulkanizerjev, ki imajo dva velika sezonska delovna šoka, novembrskega in marčevskega.

Kaj pravi zakon?

Zakon namreč določa, da morajo biti med 15. novembrom in 15. marcem oziroma pred tem datumom ali po njem v zimskih razmerah vozila opremljena z zimsko opremo. Se pravi, štiri zimske pnevmatike z oznako M+S z minimalno globino profila 3 mm ali 4 letne pnevmatike z minimalno globino profila 3 mm in ustrezno velike snežne verige v priboru. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za eno os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

Do odgovora smo se dokopali s pomočjo primerjanja podatkov, ki so nam jih podali večji uvozniki, prodajalci in veliki izvajalci vulkanizerskih storitev. Foto: Pixabay
Do odgovora smo se dokopali s pomočjo primerjanja podatkov, ki so nam jih podali večji uvozniki, prodajalci in veliki izvajalci vulkanizerskih storitev. Foto: Pixabay

Večja platišča so prinesla nove izzive

Naj dodamo tudi to, da v zadnjih letih vulkanizerji opažajo, da sta se hitrost in težavnost delovnega procesa menjave pnevmatik, ko ne gre za premontažo, ampak za zamenjavo letnih z zimskimi pnevmatikami, precej spremenila s trendom povečanja platišč in pnevmatik. Večje in težje pnevmatike so za delo zahtevnejše in tudi bolj zamudne. Če so platišča hkrati tudi dizajnersko oblikovana in so na primer ob robu poravnane s pnevmatiko, pa je priporočljivo, da ima vulkanizer tudi temu primerne sodobne naprave za zamenjavo ter ustrezno izobražen kader vulkanizerjev.

Tudi v tokratnih komentarjih na MMC smo opazili razmišljanja nekaterih o smiselnosti zamenjave pnevmatik. Prav tako tudi vulkanizerji opažajo, da se povečuje število voznikov, ki z zimskimi pnevmatikami vozijo celo leto. O tem, kako je sestavljena gumena zmes, kakšna je pravilna oznaka zimske pnevmatike, in o trendu vožnje z zimskimi pnevmatikami celo leto smo govorili tudi v prispevku, ko vam gumo zamenja robot.