Dosedanji šef Audija stopa na čelo koncerna. O njegovi avtonomiji pa mnogi dvomijo. Foto: EPA
Dosedanji šef Audija stopa na čelo koncerna. O njegovi avtonomiji pa mnogi dvomijo. Foto: EPA
Volkswagen phaeton
VW-jev poskus, da bi izdelal limuzino, konkurenčno Mercedesovemu razredu S, je vsaj zaenkrat klavrno propadla. Foto: EPA

Winterkorn, dosedanji šef hčerinskega Audija, bo 1. januarja na tem mestu zamenjal Bernda Pischetsriederja, ki je pred dnevi odstopil zaradi nesoglasij s preostalim vodstvom družbe, med katerim se je omenjalo predvsem njegovega predhodnika in še vedno sivo eminenco družbe Ferdinanda Piecha ter direktorja Porscheja Wendelina Wiederkinga, pomembnega deliničarja VW-ja, ki je pred dnevi postal lastnik že 27,4-odstotnega deleža VW-ja.

Pischetsriederju so zamerili predvsem počasne reforme, ki bi VW naredile bolj konkurenčen na trgu. V skladu s programom naj bi VW do leta 2009 število delovne sile zmanjšal za 20.000 delavcev.

Winterkorn, ki velja za Piechovega varovanca, se je na čelu Audija zelo izkazal, čeprav je pred tem položajem vodil razvoj luksuznega phaetona, ki velja za eno največjih Volkswagnovih polomij zadnjih let, pa tudi golfa, ki zaradi visokih stroškov izdelave ni tako uspešen, kot so upali v koncernu. Od leta 2002, odkar je na čelu Audija, pa je Winterkornu uspelo družbo prenoviti in jo napraviti za tretjo najuspešnejšo proizvajalko športnih limuzin v Nemčiji za BMW-jem in Mercedesom.

V tovornjakarski vojni še brez izida
Nadzorni svet je tudi podprl načrte o povezavi MAN-a in Scanie, proizvajalcev tovornjakov, v katerih je VW največji delničar. MAN in Scania sicer še nista dosegla dogovora, ki bi omogočil nastanek največjega proizvajalca tovornjakov v Evropi. Scania je zavrnila ponudbo v višini 10,3 milijarde evrov, saj naj bi bila prenizka.