Najnovejši digitalni model človeškega telesa je dosežek 27-letnega razvoja. Foto: Toyota
Najnovejši digitalni model človeškega telesa je dosežek 27-letnega razvoja. Foto: Toyota

Pri Toyoti že 23 let uporabljajo programsko opremo, poimenovano THUMS (Total Human Model for Safety), ki omogoča temeljito proučevanje vpliva različnih vrst trkov na voznike, sopotnike in pešce različnih spolov, starosti in telesnih tipov.

S to programsko opremo so se pri Toyoti začeli ukvarjati leta 1997. Danes THUMS velja za najnaprednejši virtualni model človeškega telesa na svetu. Med simulacijami prometnih nesreč analizira vrsto in resnost poškodb voznika in potnikov.

Tehnologija omogoča temeljito preučevanje vpliva različnih vrst trkov na posamezne organe in dele telesa voznika in potnikov, pri tem pa upošteva stopnjo mišične napetosti in položaj telesa tik pred trkom. Z računalniško simulacijo lahko analizirajo različne scenarije prometnih nesreč, skrajšajo čas testiranja varnosti avtomobila, zmanjšujejo tudi stroške. Najnovejša, sedma generacija THUMS gre še dlje. Upošteva celo spremembe v položaju voznika pri uporabi asistenčnih sistemov stopnje 3.

Vozniki bolj sproščeni

To so sistemi, ki lahko vzdržujejo pravilno razdaljo do vozil spredaj, upravljajo manever izogibanja trka, omogočajo samodejno vožnjo v zastojih ali celo prevzamejo nadzor na izbranih cestnih odsekih. Toyotini strokovnjaki so opazili, da v avtonomnem načinu vožnje voznik za volanom zavzame bolj sproščen položaj. Sprememba položaja telesa posledično vpliva na delovanje varnostnih pasov in zračnih blazin. Tudi neposredni učinki morebitnih preobremenitev in udarcev pogosto ne ustrezajo scenarijem v testih proizvajalcev.

Sistem tudi analizira, kako se ljudje odzovejo v izrednih razmerah, ali ko varnostni sistemi aktivirajo samodejno zaviranje in krmiljenje.