Inteligentni semaforji vozilu sporočajo, kako naj prilagodi hitrost. Foto: Audi
Inteligentni semaforji vozilu sporočajo, kako naj prilagodi hitrost. Foto: Audi
Audi travolution
Vožnja brez ustavljanja pomeni manjšo porabo goriva in manj izpustov. Foto: Audi

Prejšnji teden je v Ingolstadtu 15 Audijevih vozil, opremljenih za komunikacijo s semaforji, tudi v praksi preizkušalo drugo fazo projekta, ki so ga začeli leta 2006. V mestu je trenutno 25 križišč, opremljenih s tehnologijo, ki zagotavlja bolj tekoč promet, manjšo porabo goriva in manj škodljivih izpustov.

V prvi fazi, brez komuniciranja z vozili, so inteligentni semaforji že zagotovili 17 odstotkov nižjo porabo goriva, kar v mestnem prometu pomeni letni prihranek 700 tisoč litrov goriva. V drugi fazi preizkusa pa ti semaforji podatke o intervalih posredujejo tudi vozilom, ki lahko samodejno prilagodijo hitrost približevanja in zagotovijo tekoč promet brez zaustavljanja. Speljevanje po ustavitvi namreč predstavlja velik del porabe goriva in izpustov CO2 v ozračje.

V projektu poleg Audijevih strokovnjakov sodelujejo tudi izdelovalci signalizacije in ugledne raziskovalne ustanove, saj so potenciali učinkovitega delovanja sistema zelo veliki. Tako za zagotavljanje pretočnosti prometa v urbanih okoljih kot tudi nižje porabe goriva vnovično speljevanje zahteva približno 0,02 litra goriva in manjšega onesnaževanja okolja. Količino izpustov CO2 bi namreč lahko v urbanih okoljih zmanjšali za 15 odstotkov.

V Ingolstadtu je v inteligentno mrežo trenutno vključenih 25 križišč s približno 150 posamičnimi semaforji, ki v drugi fazi projekta travolution o svojem delovanju obveščajo tudi ustrezno opremljena Audijeva vozila. Komunikacija poteka preko povezav WLAN in UMTS. Semafor računalniku v vozilo sporoča, koliko časa bo še prižgana posamezna luč in vozilo lahko samodejno ali z voznikovim odzivom ustrezno prilagodi hitrost približevanja, da se pred semaforjem ni treba povsem ustaviti in nato znova speljati.