Na prvi vožnji se je austral izkazal kot zelo udoben avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Na prvi vožnji se je austral izkazal kot zelo udoben avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Renault je SUV kadjar predstavil leta 2015. To ni bila slaba poteza. Samo v Evropi se je zanj letno odločilo skoraj 100.000 strank. Pri Renault so pričakovali še več, zato so se odločili za popolno spremembo.

Tudi pri imenu. Ime austral izhaja iz latinske besede "australis", kar pomeni "južni". "Austral spominja na energijo in toplino južne poloble. To je ime, ki vabi na potovanje," so prepričani pri Renaultu. Austral je pravzaprav nastal iz nepopisanega lista papirja, prinaša pa številne izboljšave in novosti francoskega proizvajalca vozil.

Zelo obširno vam renaulta austral predstavljamo v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.

Obrača se kot clio

Zunanjost spominja na električnega megana e-tech, še bolj mu je podoben v kabini. Izstopa predvsem 12,3-palčni zaslon pred voznikom v kombinaciji z 12-palčnim navpično postavljenim zaslonom infotainmenta, na voljo pa je tudi 9,3-palčni projekcijski zaslon (HUD).

Pri australu stavijo tudi na hibridni pogon. Bencinski motor deluje v kombinaciji s pogonskim elektromotorjem, pomožnim starterjem/generatorjem in majhno litij-ionsko baterijo. V ponudbi bosta ročni in samodejni menjalnik. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Pri australu stavijo tudi na hibridni pogon. Bencinski motor deluje v kombinaciji s pogonskim elektromotorjem, pomožnim starterjem/generatorjem in majhno litij-ionsko baterijo. V ponudbi bosta ročni in samodejni menjalnik. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Tudi tretjo generacijo Renaultovega štirikolesnega krmiljenja z imenom 4contol, pri kateri se zadnji kolesi še bolj obrneta v nasprotno smer kot prednji, za kar pet stopinj. Za primerjavo, kroženje po notranjem obroču pristajalne steze za helikopterje je bilo enako obračalnemu krogu renaulta clia. Pri večjih hitrostih se kolesi zasučeta v isto smer kot prednji, kar daje stabilnost v hitrih ovinkih, sistem 4control pa je zdaj povezan z novo večvodilno zadnjo premo. In delovanje sistema je možno prilagajati v 13 stopnjah.

Kabina je pričakovano, po vzoru električnega megana, povsem digitalizirana. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Kabina je pričakovano, po vzoru električnega megana, povsem digitalizirana. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Računajo na dolgo življenjsko dobo

Po prvih kilometrih lahko dodamo, da je austral bistveno bolj udoben kot pa dinamičen oziroma bolj eko kot dinamičen. To je avto za vse, ki v nizko ogljično mobilnost vstopajo brez možnosti lastne domače električne polnilnice.

Z dizelskim motorjem austral ne bo na voljo, bo pa imel tudi različne blago hibridne bencinske motorje, toda alternativa hibridu je v ponudbi bolj zato, da je ponudba videti pestra in bogata. Razlog je v trgu rabljenih vozil.

Obračalni krog je le 10,1 metra, zelo primerljivo z mestnim modelom clio. Foto: MMC RTV SLO/Greg Jongerlynck
Obračalni krog je le 10,1 metra, zelo primerljivo z mestnim modelom clio. Foto: MMC RTV SLO/Greg Jongerlynck

V neformalnem pogovoru z glavnim inženirjem za pogonske sklope smo izvedeli tudi, da bo možno australa posodobiti celo na način, da bo ponudil pogrešano dinamično ovinkarjenje. Inženirska zasnova avtomobila omogoča normalno, običajno življenjsko dobo tudi dvajset let in več. To je nekaj, kar je nova Renaultova usmeritev, ki jo je ustoličil novi šef Luca di Meo. Pri Renaultu so prepričani, da bo bogato opremljen hibridni austral močno nadpovprečno ohranjal vrednost.