Vse več avtomobilskih tovarn svoje najzmogljivejše različice po novem ponuja s kombiniranim pogonom, kjer bencinskemu pomaga še električni motor. Gledano z vidika onesnaževanja naravi seveda to godi, ljubiteljem športnosti pa precej manj.
Že res, da je skupna sistemska moč v večini primerov zelo velika – v marsikaterem primeru gre celo za najmočnejše različice modela v vsej njegovi zgodovini – a pri tem bencinski motor ne igra več glavne vloge. Posledično to pomeni, da zagotavlja bistveno manj moči, hkrati je prostorninsko manjši. Vse večkrat zgolj s štirimi valji, prava redkost pa so postali šestvaljniki ali celo večji motorji.
Po letu 2028 bo glavna črka E
V trenutnem času moramo biti zadovoljni vsaj s tem. Tako kot večina avtomobilskih izdelovalcev je tudi Opel predstavil svoje električne načrte. In če jih bo uresničil, potem po letu 2028 v njihovih salonih ne bo več mogoče kupiti običajno gnanega avtomobila, saj bodo prodajali le še električne oziroma elektrificirane modele. Pri teh pa verjetno vseeno bo še nekaj vonja po bencinu ...
Tako kot ga ponuja nova astra GSe. Kratica je bila nekoč oznaka za Oplovo športnost in nadpovprečnost in je označevala sodoben bencinski agregat, zdaj pa GSe pomeni 'Grand Sport Electric' in označuje sicer bolj zmogljiv, a naravi precej bolj prijazen motor. Pogonski sklop je namreč sestavljen iz "zgolj" 1,6-litrskega turbo-bencinskega motorja, ki ponuja 132 kW ter električnega motorja z močjo 81,2 kW, kar pomeni 165 kW sistemske moči (oziroma 225 'konj').
Do 64 kilometrov daleč na elektriko
Energijo shranjuje baterija s kapaciteto 12,4 kWh, pri čemer jo serijsko lahko polnimo z močjo 3,7 kW, za doplačilo pa tudi z enkrat večjo močjo, torej 7,4 kW. To pomeni, da se prazna baterija napolni v manj kot dveh urah. Z njo lahko v idealnih razmerah po Oplovih zagotovil prevozimo do 64 kilometrov zgolj na elektriko, največja hitrost pri brezemisijski vožnji pa je lahko spodobnih 135 km/h.
Astra GSe ohranja vsaj nekaj klasično športnega, in sicer nadpovprečno hitrost, 235 km/h, ki pa je v realnosti dosegljiva zgolj na nemški avtocesti, pod pogojem, da je ta prazna, kar pa v večini primerov žal ni več.
Pelje se zelo dinamično
Če bi zapisal, da je to edina športnost, ki jo astra GSe ponuja, bi ji storil krivico. Čeprav je postavljena na Stellantisovo platformo in si večino ali pa skoraj vse deli s peugeotom 308, navduši s podvozjem. Ta je od ostalih aster za centimeter bližje tlom, predvsem pa za blaženje skrbijo prilagodljivi športni blažilniki. Morda še najpomembnejše je dejstvo, da ESP v voznikovo vožnjo poseže kasneje kot pri drugih astrah, s tem pa seveda omogoča več svobode in manevrskega prostora.
Vožnja je lahko tako hitrejša, ovinki izpeljani precej bolj dinamično, in ker se v njih izkaže že prej omenjeno podvozje, lahko mirno označimo vožnjo z astro GSe za nadpovprečno.
Veliko opreme, večja cena
Nadpovprečna je tudi oprema. Posebna 18-palčna platišča iz lahke kovine so obarvana v črno barvo, bolj agresiven je tudi prednji odbijač. V notranjosti izstopajo športni sedeži, serijsko ogrevanje volanskega obroča in sedežev, kamera s 360-stopinjskim vidnim poljem in pa parkirna tipala spredaj in zadaj.
Vse omenjeno zahteva kar visoko ceno. Za petvratno astro GSe bo predvidoma od pomladi naprej (za karavansko različico datum prihoda še ni potrjen), treba odšteti približno 5.000 evrov več kot trenutno stane priključno-hibridna astro, ki sicer ponuja šibkejši motor in manj električne vožnje. In še namig, da ta stane okoli 40.000 evrov.
Tudi grandland GSe
Skupaj z astro so pri Oplu predstavili tudi grandlanda z oznako GSe. Tako kot astra se tudi srednje velik križanec postavlja z nadgrajeno podobo, večjimi kolesi in bogatejšo serijsko opremo. Glavna prednost v primerjavi z ostalimi grandlandi pa se pri različici GSe skriva pod motornim pokrovom. Priključno-hibridni sklop je še zmogljivejši kot v astri, predvsem na račun bencinskega motorja, ki ponuja 15 kW (oziroma okroglih 20 'konj') več, posledično je večja tudi sistemska moč, ki je 221 kW oziroma okroglih 300 'konj'. Grandland GSe tako z mesta do 100 km/h pospeši v samo 6,1 sekunde, največja hitrost pa je v obeh primerih enaka, torej 135 km/h samo na elektriko in 235 v hibridnem delovanju.
Malce večja je tudi kapaciteta baterije, 14,2 kWh, a zaradi večje mase avtomobila doseg ostaja praktično enak, 63 kilometrov, seveda v idealnih pogojih. Če je cena za astro še neznanka, pa je ta že znana za grandlanda GSe, pri čemer je zaradi akcijskega popusta ta na voljo za dobrih 49.000 evrov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje