Če se postavimo v vlogo proizvajalcev tovornjakov, potem moramo vedeti, da so uprave podjetji v velikih škripcih in pred številnimi ugankami. Manjkajo jim ključni podatki za odločanje. Na primer, kako hitro se bo zgodil prehod z motorjev na notranje zgorevanje na elektriko ali vodik.
Jasno je, da bo treba transport elektrificirati, ali z baterijami ali pa z gorivnimi celicami. Proces bo seveda dolgotrajen, a ne bo dovolj, da zamenjamo tovornjake. O vsem tem smo se posvetili v Avtomobilnosti. Prav tako smo pogledali, kako se na električne tovornjake pripravljajo slovenski prevozniki in kakšne ideje nam ponujajo proizvajalci tovornjakov.
Zdaj gre zares
Direktor Emil Frey v Sloveniji Jožko Tomšič je za oddajo Avtomobilnost povedal: "Dejstvo je, da elektrifikacija prihaja. Lahko razpravljamo, kako je z infrastrukturo na slovenskem trgu, a mi smo rekli, bodi dovolj, mi bomo začeli."
Torej, že danes gre zares. Mercedesov eActros ni prototip. Je serijski izdelek, pripravljen za prodajo. Pogledali smo ga v drobovje.
Klemen Primožič, vodja prodaje pri podjetju Autocommerce je za Avtomobilnost povedal: "Pri večini začetnih različic električnih tovornjakov je električni motor na mestu, kjer je bil prej dizelski motor. V primeru eActrosa pa imamo elektromotor vgrajen v zadnjo os, baterije pa so pod nivojem šasije. Baterijski paketi potekajo po celotni širini vozila. Imamo tri pakete baterij, vsak tehta okoli 700 kilogramov. Skupaj torej okoli dve toni baterij, nimamo pa motorja, menjalnika, nimamo ostalih mehanskih komponent. Konkretno vozilo ima največjo dovoljeno maso s tovorom vred 25 ton. Lastna teža je okoli devet ton. Pri dizlu bi bila lahko na primer okoli osem ton."
Pri tovornjakih na prvem mestu ekonomična komponenta
Dizelski bi torej lahko tovoril za eno tono več. "Pri tovornih vozilih je osnova ekonomika. Doseči ekonomiko z električnimi vozili je zelo težko. V dostavnem prometu smo najbližje temu, da se bo to dalo doseči. Prvič zato, ker je z relativno majhno količino baterij možno pokriti krajše relacije, in drugič, ker je možno organizirati dejavnost na način, da se vozila polnijo na lastni polnilnici," pravi Primožič.
Direktor podjetja Autocommerce Rasto Oderlap nam je povedal, kje vidijo potencial eActrosa: "Sedanji eActros je prirejen za distribucijo. Njegova naloga je v središče mest pripeljati robo v trgovine, uporablja se lahko za posamezne komunalne storitve, kot so smetarska vozila in podobno."
Jutranji smetarji nas bodo torej kmalu zbujali le še zaradi premetavanja zabojnikov, ne pa zaradi dizelskega hrumenja. Ampak šele takrat, ko se bodo nad idejo navdušili župani. Seveda to pomeni, da se tudi posel s tovornjaki še ne bo tako hitro spremenil, tudi servisi bodo še nekaj časa življenjsko dobo podaljševali pretežno dizelskim tovornjakom.
Kaj pa transport na dolge proge? Tudi na to vprašanje smo iskali odgovor pri Avtomobilnosti. Vabljeni k ogledu video reportaže iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje