Nova tehnologija lahko usmeritve, omejitve hitrosti ali informacije o vremenu projicira na cesto, da lahko voznik ves čas gleda na pot pred seboj. Foto: Ford
Nova tehnologija lahko usmeritve, omejitve hitrosti ali informacije o vremenu projicira na cesto, da lahko voznik ves čas gleda na pot pred seboj. Foto: Ford

Nočni čas je lahko za vožnjo veliko bolj tvegan. V Veliki Britaniji se 40 odstotkov trčenj zgodi ponoči, čeprav takrat vozi veliko manj ljudi kot podnevi.

To tveganje se poveča, kadar koli voznik odvrne pogled s ceste. Vozilo, ki vozi s hitrostjo 90 km/h, v sekundi prevozi 25 metrov, to pa pomeni, da lahko že kratek pogled na navigacijski zaslon v avtomobilu povzroči deset ali več metrov ‘vožnje na slepo’. Na neosvetljeni cesti lahko spregledate pomemben znak ali ovinek.

Prizadevanje za prijetnejšo nočno vožnjo je del Fordove zavezanosti razvoju tehnologij, ki koristijo uporabnikom ter navdihujejo način življenja in dela ljudi, da bi jim olajšali življenje zdaj in v prihodnosti. Foto: Ford
Prizadevanje za prijetnejšo nočno vožnjo je del Fordove zavezanosti razvoju tehnologij, ki koristijo uporabnikom ter navdihujejo način življenja in dela ljudi, da bi jim olajšali življenje zdaj in v prihodnosti. Foto: Ford

Projiciranje informacij na cesto s pomočjo žarometov z visoko ločljivostjo bi lahko koristilo tudi drugim udeležencem v prometu, so prepričani pri Fordu. Tako bi se lahko na primer na cesto projiciral prehod za pešce, ki bi ga videli tako pešci kot vozniki, ko so obstoječe prometne oznake zbledele ali nejasne. Druge možnosti vključujejo prikaz poti, po kateri mora voznik voziti, da bi zagotovil varno razdaljo pri prehitevanju kolesarjev.

Učenje s pomočjo videoiger

Da bi prikazali potencial tehnologije, so Fordovi inženirji izdelali celo eksperimentalno različico, ki potnikom v vozilu omogoča igranje videoiger, ko vozilo miruje. Navdih za koncept je bil raven del gospodarskega vozila, za katerim je eden od inženirjev obtičal v prometnem zastoju – in si ga je zamislil kot idealno projekcijsko platno.
Inženirji so testno vozilo sprogramirali za izvajanje poenostavljene videoigre z vrtenjem blokov, podobne igri Tetris. Žarometi projicirajo igro na površino, uporabnik pa koščke obrača z gumbi na volanu. To je bila podlaga za nadaljnje raziskave, kaj vse bi še lahko projicirali na cesto pred vozilom, da bi olajšali nočno vožnjo.

Projiciranje informacij na cesto s pomočjo žarometov z visoko ločljivostjo bi lahko koristilo tudi drugim udeležencem v prometu. Foto: Ford
Projiciranje informacij na cesto s pomočjo žarometov z visoko ločljivostjo bi lahko koristilo tudi drugim udeležencem v prometu. Foto: Ford

Tehnologija bi lahko vozniku zagotavljala informacije o spremembah vremena, kot so sneženje, megla, spolzka površina ali poledenela cesta pred njim. Če bi žaromete povezali z navigacijskim sistemom, bi lahko prikazali bližajoče se ovinke, prav tako pa bi lahko na cesto projicirali širino vozila, kar bi vozniku pomagalo presoditi, ali bo vozilo lahko zapeljalo skozi ‘režo’ ali v parkirno mesto.

V eni od oddaj Avtomobilnost smo se posvetili temi izbire žarometov pri nakupu avtomobila. Vabljeni k ogledu.