Razred A začenja pisati novo Mercedes-Benzovo abecedo, ki naj bi se jo naučili tudi številni novi kupci iz generacije mlajših po letih ali srcu. Foto: M. Kr.
Razred A začenja pisati novo Mercedes-Benzovo abecedo, ki naj bi se jo naučili tudi številni novi kupci iz generacije mlajših po letih ali srcu. Foto: M. Kr.

Novinec, ki se v teh dneh svetovni javnosti predstavlja prav v Sloveniji, kjer se bo na nabiranju prvih vtisov o avtomobilu v mesecu dni izmenjalo približno 1.200 predstavnikov medijev iz 30 držav, je brez dvoma zelo drugačen od neposrednega predhodnika. Pravzaprav je v marsičem zelo drugačen tudi od drugih izdelkov znamke. Pri Mercedes-Benzu poudarjajo, da naj bi imela v njihovi strategiji tudi velika črka A povsem značilen pomen. Povezujejo jo z besedo attack, kar v slovenskem prevodu pomeni napad, in tako nekako naj bi se novi razred A obnašal na trgu.

Predstavnik nove generacije avtomobilov
Ne glede na zelo poudarjeno omenjanje novih tržnih pristopov in poskus lovljenja utripa novih generacij tudi s ponudbo vseh mogočih naprednih komunikacijskih igračk in marsikatere funkcije, ki jih odgovornejši vozniki raje ne bodo nikoli uporabljali, pa je po prvih vtisih treba poudariti, da je konstruktorjem prestižne znamke iz Stutgartta uspelo izdelati zelo dobrega predstavnika nove avtomobilske generacije.

Kompaktna petvratna kombilimuzina razreda A, ki meri v dolžino 4,29 metra, v širino 1,78 in višino 1,43 metra, prijetno preseneti že s svojo podobo, na katero bodo lahko kupci izdatneje vplivali že pri izbiri enega izmed treh stilističnih paketov opreme ali posameznih dodatkov s seznama dodatne opreme. Za ta razred precej pestra pa je tudi ponudba kombinacij pogonskih agregatov in menjalnikov.

Pestra ponudba pogonskih agregatov
Bencinski motorji so trije, s prostorninami od 1,6 do 2,0 litra, močmi od 90 do 155 kilovatov (122–211 KM) in navori od 200 do 230 Nm. Trojček zastopa tudi dizelske barve s prostorninami od 1,5 do 2,2 litra, močmi od 80 do 125 kilovatov (109–170 KM) in navori od 250 do 350 Nm. Kupci pa lahko izbirajo tudi med dvema menjalnikoma, in sicer ročnim 6-stopenjskim in samodejnim 7-stopenjskim z dvojno sklopko.

Za vstop v svet novega razreda A bo treba na slovenskem trgu odšteti vsaj 22.320 evrov, kar je cena različice A 180 blueefficiency z bencinskim motorjem. Za najšibkejšega dizla A 180 blueefficiency pa bo treba pripraviti malce večji kupček denarja, in sicer 23.100 evrov. Razpon cen različic v serijski ponudbi sega vse do 34.570 evrov, kolikor stane A 250 sport, ki je do prihoda oplemenitene različice A 45 AMG prihodnje leto tudi najzmogljivejši v ponudbi. Seveda pa je mogoče končni znesek na računu za katero koli različico precej povišati z dodajanjem opreme.

Pri Mercedes-Benzu so kljub višjemu cenovnemu pragu samozavestno prepričani, da kupcev ne bo manjkalo, in pričakujejo, da bo vsaj 50 odstotkov kupcev takšnih, ki niso še nikoli prej vozili izdelkov s trikrako zvezdo.