Mestni avtomobil sbarro assystem bi si lahko z lahkoto prislužil naziv najbolj nenavadnega vozila na salonu. Čeprav ob pogledu nanj marsikomu na obraz zvabi nasmešek, pa švicarski oblikovalec Franco Sbarro z njim misli popolnoma resno. Poleg tega da je avtomobil hibrid, se kar 95 odstotkov njegovih sestavnih delov lahko reciklira. Assystem ima zunaj nameščene tudi posebne kamere, ki prepoznajo prometne znake, na kar vas v notranjosti vozila tudi opozori. Foto: EPA
Mestni avtomobil sbarro assystem bi si lahko z lahkoto prislužil naziv najbolj nenavadnega vozila na salonu. Čeprav ob pogledu nanj marsikomu na obraz zvabi nasmešek, pa švicarski oblikovalec Franco Sbarro z njim misli popolnoma resno. Poleg tega da je avtomobil hibrid, se kar 95 odstotkov njegovih sestavnih delov lahko reciklira. Assystem ima zunaj nameščene tudi posebne kamere, ki prepoznajo prometne znake, na kar vas v notranjosti vozila tudi opozori. Foto: EPA


Med njimi smo našli britanski koncept morgan lifecar, ki združuje retrovidez in najmodernejšo tehnologijo, japonskega K07 spyderja, ki želi premostiti vrzel med superavtomobili in dirkalniki, ter hibridnega štirikolesnika italdesign giugiaro quaranta z vgrajenimi sončnimi celicami.

Mazda se predstavlja z nenavadnim prototipom taiki, ki ponuja zanimiv način reševanja zmanjševanja zračnega upora, Toyota pa s konceptnim enosedežnikom i-realom, ki deluje na baterije, z njim pa se lahko peljete s šestimi ali 30 kilometri na uro – odvisno od mestne ali pa potovalne vožnje.

Oglejte si še ekološka vozila in športnike.

Motocikel s štirimi kolesi
Švicarski oblikovalski studio Sbarro se predstavlja s konceptom pendolauto, ki v sebi združuje užitek vožnje motocikla in stabilnost avtomobila, saj ima štiri kolesa.

Precej nenavadne oblike so tudi popolnoma elektrificirana lumeneo smera in nissanov PIVO II ter hibrid assystem že omenjenega Sbarra. Pozabili nismo niti na "podmorničarskega lotusa elise" - rinspeed squba, majhnega terenca magna steyr mila alpina in ultra močnega koenigsegga CCX.

Jure Rejec


Koncept morgan lifecar poganjajo štirje elektromotorji, ki pridobivajo energijo le s pomočjo gorivnih celiv. Škodljivih izpustov v ozračje pri tem konceptu tako ni - pri pogonu kot stranski produkt nastaja le voda.
K07 spyder je superšportnik z videzom dirkalnika. Na trg naj bi prišel še v tem letu.
Quaranto so naredili v počastitev 40-letnice podjetja Italdesign Giugiaro. Poganja ga lexusov 3,3-litrski V6 hibridni motor. Od 0 do 100 km/h pospeši v štirih sekundah, končno hitrost pa so mu tovarniško omejili na 250 km/h. Foto: EPA
Koenigsegg CCX v omejeni seriji zmore 662 kW (900 KM). Po predvidevanjih naj bi izdelali le 14 primerkov - če se boste znašli med kupci, pa vas bo to stalo najmanj 1.330.000 evrov. Foto: EPA
Z rinspeedom sQuba se lahko normalno peljete po cesti, če vas mika, pa lahko zavijete tudi v vodo, saj je ta lotusu elise podoben švicarski avtomobil zmožen pluti tudi pod njo tja do deset metrov globoko. Foto: EPA
Hibrid magna steyr mila alpin je zelo inovativen in kompakten terenec, ki zmore naklone 45 stopinj. Poganja ga plin, njegovi sedeži pa so postavljeni po načelu 3+1. Foto: EPA
Lumeneo smera je električno vozilo, s katerim se lahko peljete tudi po poteh, ki so bile do zdaj rezervirane le za skuterje in motocikle. V bistvu je to dvosedežnik, v praksi pa enosedežnik z enim pomožnim sedežem bodisi za potnika bodisi za prtljago, nikakor pa ne za oboje skupaj. Dva električna motorja razvijeta moč 14 kW (20 KM), najvišja hitrost pa znaša 35 km/h. Foto: EPA
S konceptom taiki želijo pri Mazdi pokazati, kakšni bodo njihovi športni kupeji v prihodnosti. Taiki hkrati postavlja tudi nove standarde pri snovanju športnih vozil s spredaj nameščenim motorjem in s pogonom na zadnja kolesa. Takšen je taiki spredaj ... Foto: EPA
... takšen pa zadaj, kjer lahko dobro vidite, kakšnega načina za reševanje zračne upornosti so se lotili pri Mazdi. Foto: EPA
Toyotin i-Real je zelo poseben enosedežnik, ki deluje na elektriko in tako ne proizvaja nobenih okolju škodljivih izpustov. Doseg vozila znaša 30 kilometrov, dva načina vožnje pa vam omogočata hitrost šestih ali 30 kilometrov na uro. Pri prvem načinu vožnje ima i-real krajšo medosno razdaljo, zato je vozilo tudi gibčnejše; pri drugem hitrejšem načinu pa se medosna razdalja poveča, s čimer se zniža težišče in poveča stabilnost. Foto: EPA
Nissana PIVO II smo v povezavi z Ženevskim avtosalonom omenili že večkrat, vendar si ta zasluži svoje mesto tudi v tej družbi. Koncept PIVO II prikazuje rešitev v mestnem prometu, pri Nissanu pa načrtujejo, da bo serijska proizvodnja stekla leta 2010. Foto: EPA