Prepoznavni znak sodelujočih avtomobilov na reliju Liege-Brescia-Liege. Foto: MMC RTV SLO/J. Sobočan
Prepoznavni znak sodelujočih avtomobilov na reliju Liege-Brescia-Liege. Foto: MMC RTV SLO/J. Sobočan
Berkeley SE492 je danes prava redkost, saj jih je bilo narejenih le okoli 650. Po besedah lastnika je model na sliki vreden približno 6.000 funtov (nekaj manj kot 8.000 evrov). Foto: MMC RTV SLO/J. Sobočan

Starodobniki so se namreč v prestolnici ustavili v okviru 50. obletnice zgodovinskega relija Liege-Brescia-Liege, ki je prvič potekal leta 1958.

Starodobniki tudi čez gorske prelaze
Takrat se je na 3.300 kilometrov dolgo pot odpravilo 27 majhnih avtomobilov, a nazaj do Liegeja v Belgiji se jih je vrnilo le 13. 50 let pozneje je bilo pred začetkom na pot prijavljenih 58 avtomobilov, ki bodo morali med drugim prevoziti nekaj gorskih prelazov, tudi znameniti prelaz Stelvio v Italiji.

Starodobniki so razdeljeni v dve kategoriji: authentic, v katero spadajo avti, narejeni do leta 1958, in so primerljivi s tistimi, ki so reli vozili pred petdesetimi leti, in spirit, ki pa je malce ohlapnejša kategorija, saj so v njej dovoljeni avti z letnico proizvodnje do leta 1968.

Tekmovalci po isti poti kot pred 50 leti
V pogovoru z enim izmed tekmovalcev, sicer lastnikom redkega berkeleyja, smo izvedeli, da so sodelujoči dobili natančen zemljevid kot tudi opis začrtane poti. Na listu z opisom imajo tudi navedene t. i. nadzorne točke, ki jih morajo fotografirati, in ob koncu dneva fotografije izročiti kot dokazni material organizatorjem. Naj kot zanimivost dodamo, da reli poteka po istih poteh kot pred 50 leti.

Ob ogledu avtomobilov na osrednjem trgu stare Ljubljane je bilo moč videti nekaj eksotičnih znamk in modelov, kot so berkeley, vespa 400 in messerschmitt. Seveda pa ni manjkalo "oldtimerjev" nekaterih proizvajalcev, ki so na trgih še danes: BMW, fiat, subaru in citroen.

J. S.