Mercedes-Benz je z modelom 190 pred natanko 40 leti vstopil na trg kompaktnih limuzin in s tem prvič v velikostno in cenovno nižji razred. Če ste dovolj stari, se morda spomnite, da se je ob predstavitvi imenoval 'baby benz'. In od takrat naprej ni bilo nič več tako kot prej. 190 je bil namreč prvi v vrsti prihodnih cenovno nekoliko bolj splošno dostopnih mercedesov. Modeli so se množili ne samo v nižje razrede, ampak tudi v mnoge druge derivate teh razredov, in to tudi zato, ker je 190 dokazal da ni le baby benz, bil je tudi baby S.
Tudi pred razredom S
Mali S so ga klicali tudi zato, ker je ponudil vse tehnologije, ki jih je pionirsko uvedel veliki mercedes S. Veliki S je prvi ponudil ABS, drugi je bil baby benz, zračno vrečo je prvi ponudil S, drugi C. Zanimive so zadnje luči pri originalnem mercedesu z utori. Specialist za starodobne mercedese pri podjetju Emil Frey Boštjan Čampa je za Avtomobilnost razložil, da se uporabljajo za boljši pretok vetra, s tem pa je boljše čiščenje luči oziroma se na lučeh ne nabira umazanija. Prvi avto s temi lučmi je bil razred S, drugi pa mercedes 190.
Na C-stebričku so zanimive reže, ki se uporabljajo za uravnavanje pritiska v karoseriji, da so se vrata lepo odpirala in zapirala. Tudi zvok zapiranja vrat je tipičen za mercedes. Teh zanimivih podrobnosti in posebnosti je še veliko.
A naš jubilant je ponudil tudi novost, ki je niti veliki S še ni imel – večvodilno zadnjo premo za udobnejšo in bolj stabilnejšo vožnjo.
Daljši prispevek o avtomobilski legendi od blizu si lahko ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost, kjer smo preverili tudi to, koliko pravil, ki jih je postavil, drži tudi za njeno najsodobnejšo reinkarnacijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje