Skladba All I Want For Christmas ima na Spotifyju že več kot milijardo prenosov. Foto: AP
Skladba All I Want For Christmas ima na Spotifyju že več kot milijardo prenosov. Foto: AP

Lani je na prvem mestu lestvice singlov pristala božična klasika zasedbe Wham!, Last Christmas. To se je presenetljivo zgodilo prvič po izidu skladbe leta 1984. Tradicionalno bo singel številka ena razkrit v oddaji Radia 1 na BBC-ju v petek pred božičem. Tudi letos za zdaj najbolje kaže uspešnici zasedbe Wham! Skladbo so poslušalci pretočno predvajali najprej zaradi decembrskega vzdušja, gotovo pa je pomagal tudi ponovni izid singla na CD-ju in vinilu ob 40. obletnici.

Še ena božična stalnica, All I Want for Christmas Mariah Carey, ne zaostaja veliko za prvim mestom, kot tudi ne zimzelena skladba Do They Know It's Christmas (Band Aid). Trojici sledi še zimzelena skladba Brende Lee, Rockin' Around the Christmas Tree.

Klasikam se je v boju za božično slavo pridružila tudi nova praznična melodija Toma Grennana, medtem ko sta se že priljubljeni skladbi Ariane Grande in Kelly Clarkson uveljavili kot novodobni božični klasiki. Obstaja tudi možnost, da se bo na prvem mestu uspešnic znašla kakšna skladba, ki ni povezana z božičem. Nedavne uspešnice Gracie Abrams, Rose in Bruna Marsa ali pa hitro se vzpenjajoče umetnice Lole Young so najverjetnejši kandidati, da božičnim titanom odvzamejo krono. Videti je, da se božični glasbeni trendi v Združenem kraljestvu dokončno spreminjajo. Med letoma 2005 in 2014 je bil božični singel številka ena prihranjen za vsakoletnega zmagovalca resničnostnega šova X Factor, med letoma 2018 in 2022 pa je prvo mesto pripadlo priljubljenemu YouTuberju in dobrodelnežu LadBabyju.

Pretočna predvajanja ne odločajo o ničemer

Podobno kot pri nakupu daril je po besedah ​​šefa Official Chart Company Martina Talbota ključnega pomena za vse umetnike, da v božič stopijo samozavestno in strateško, a obenem svoje kampanje začnejo dovolj zgodaj.

"Na single v teh dneh močno prevladuje pretakanje, kot je to običajno vse leto," pravi, a dodaja, da je v času božiča še vedno veliko takšnih, ki radi kupijo fizične izvode uspešnic. Skupek obeh pa lahko pri uvrstitvi naredi veliko razliko, je prepričan. "Tu se bo Wham! s ponovno izdajo ob 40. obletnici letos zelo dobro odrezal," še pojasni. Fizična prodaja je namreč v digitalni dobi "vredna veliko več," od števila pretakanj.

"Pretakanje v resnici ne deluje," pravi in dodaja, da je vse v glasovanju, ki ga ljudje oddajo z nakupom fizičnega nosilca glasbe ali prenosa skladbe. Zato se denimo mega uspešnica Mariah Carey ne uvršča vedno na prvo mesto. Božična himna iz leta 1994 je leta 2020 končno prvič zasedla vrh britanske lestvice in se leta 2022 tja še enkrat vrnila. Čeprav jo v veselem decembru ljudje radi zapojejo po vsem svetu, ne samo v Veliki Britaniji, neuradna kraljica božiča v samem božičnem tednu še nikoli ni bila na vrhu britanske lestvice hitov.