Ljubitelji metalske glasbe in neokrnjene narave so se začeli zbirati v Tolminu, kjer jih v naslednjih šestih dneh čaka nov paket izvajalcev, med katerimi letos ne najdemo kakšnega večjega izstopajočega komercialnega imena. Organizatorji vabijo z imeni, kot so Saxon, Fear Factory, Cannibal Corpse, Dream Theater, Accept, Arch Enemy, Eluveitie ...
Dva odra in manjši ob plaži, hladna Soča in vroči Tolmin bodo naslednjih nekaj dni združevali več kot 10.000 obiskovalcev. Lani je metalsko pravljico malce pokvaril nastop komercialnih velikanov Volbeat, ki so morali po nekaj minutah zaradi okvare glasilk pevca predčasno zapustiti glavni oder, toda organizatorji kljub temu ne obžalujejo, da so jih poklicali lani v Tolmin. Predlani so imeli manjše težave z električno napeljavo, toda letos pravijo organizatorji, da so pripravljeni na vse.
Več pa si lahko preberete spodaj.
Enkrat, ko festival izoblikuje svoje ime, kako potem obdržati raven, po katerem si ga zapomnijo obiskovalci?
MetalDays je v primerjavi z drugimi evropskimi festivali majhen. Ne temelji na velikem "headlinerju", zato je veliko lažje kot na festivalu, kjer pride 100.000 obiskovalcev na največje skupine v tem trenutku. Kajti če slučajno ne zmoreš ponoviti glasbenega programa, si v težavah. MetalDays računa na kombinacijo lokacije, programa in počitnic. Vse skupaj se mi zdi, da igra pomembno vlogo pri izoblikovanju festivala. Kar ponujamo iz leta v leto, lahko ponovimo tudi naslednje leto.
Bi se porušil sistem, če bi pripeljali veliko ime?
Niti ne. Na velika imena prihajajo obiskovalci, ki niso pravi oboževalci, ampak se ujamejo v spiralo trenutnih trendov. Če mi pripeljemo takšno ime, bomo verjetno v tistem letu prodali več dnevnih vstopnic kot običajno, toda velik del teh obiskovalcev se naslednje leto ne bi vrnil. Jedro obiskovalcev, ki ga imamo, pa bi se vrnili. Toda če bi nekaj let zapored poskušali graditi festival na račun enega velikega imena, bi se pojavile težave čez štiri leta, če ga ne bi imeli. V tem času bi se namreč spremenilo občinstvo.
Koliko pri izbiri skupin vpliva vaš glasbeni okus oz. kaj je popularno v svetu?
Kar poslušamo v ekipi, ni noben dejavnik pri izbiri. Če bi "bookiral" skupine po svojem glasbenem okusu, ne bi bilo tam niti polovice obiskovalcev, kot jih obišče festival zdaj (smeh). Pri izbiri veliko vlogo odigra naključje. Smo premajhen festival, da bi se skupine ustavile pri nas samo zaradi MetalDays. Ekskluzivni nastopi bi bili predragi. Vzamemo, kar agenti ponujajo. Iz tega narediš seznam in nato se začnejo pogajanja.
Kako je s prijavami slovenskih izvajalcev na festival?
Včasih se je na leto prijavilo več kot 1.000 skupin in za takšno število potrebuješ čas in energijo, da poslušaš vse. Zato smo ta sistem opustili. In če se prijavi tisoč skupin ob predpostavki, da so vsaj štirje člani, je to skupaj 4.000 potencialnih obiskovalcev. Ampak smo videli, da na koncu ne pridejo na festival. Zato smo se odločili, da mora priti iz zainteresirane skupine, ki bi rada nastopala pri nas, na festival vsaj en član. Ta tam izpolni formular, pusti CD skupine, in mi poslušamo vse ter izberemo 25 skupin, za katere mislimo, da so izmed prijavljenih najboljše. To je edini delujoči sistem. Tako smo prišli na 200 skupin, ki se prijavijo na festival, in to je obvladljiva številka, ki jo lahko preposlušaš.
Se lahko MetalDays primerja z drugimi večjimi metalskimi festivali?
Lahko. Menim, da smo bili pionirji pri precej elementih organiziranja festivala. Festivale, ki sem jih sam obiskal v zadnjih letih - govorimo o tistih, ki imajo nad 60.000 obiskovalcev -, se mi niso zdeli z organizacijskega vidika prav nič drugačni od MetalDays.
Območje festivala je omejeno. Je omejena zaradi tega tudi organizacija? Bi raje videli, da pride na festival 20.000 obiskovalcev?
Ne. Na samem prizorišču je dovolj prostora za 20.000 obiskovalcev. Če bi se razširila pot iz kampa do prizorišča, potem to ne bi bilo težav. V kampu je dovolj prostora in tudi na prizorišču bi bilo, če bi ga povečali na račun površine kampa. Ampak med 10.000 in 20.000 obiskovalci ni več ista cenovna ugodnost. Za večje število obiskovalcev je treba vložiti veliko več energije in denarja, kot se povrne. Zato nismo nikoli razmišljali, da bi širili festival. Zadovoljni smo s to številko.
Tudi ljudje se tu ustavijo za deset dni, ker ne gre za navadni festival ob koncu tedna. Zdi se nam pomembno, da ima obiskovalec dovolj prostora za svoje bivanje. Organizacija festivala za 20.000 obiskovalcev še ne pomeni, da boš toliko tudi zaslužil. Gre za večje tveganje in mogoče manjši zaslužek.
V Sloveniji je postala definicija za festival družabni dogodek po navadi ob koncu tedna, kjer se zvrstijo različni glasbeni izvajalci. Kaj je zdaj pravi festival?
Ne vem (smeh). Med sabo se pogovarjamo, da v Slovenijo obstajata samo dva prava festivala: MetalDays in Punk Rock Holiday. Vsi drugi pa so poskusi. Toda ne želim izpasti prepotentno. Festival ni omejen s številom dni – lahko je enodnevni festival. Teh je veliko po Evropi. Podobno je z dvodnevnimi festivali v dvoranah. 90 odstotkov vseh festivalov pa poteka tri dni, in to se mi zdi v redu. Kar počnemo mi, je dvorezen meč. Verjetno bi bilo lažje, če bi organizirali tridnevni festival. Organizacija bi bila lažja, naložba bi bila manjša in število obiskovalcev bi verjetno ostalo isto ali pa celo večje. Veliko ljubiteljev metala nima deset dni časa za obisk celotnega festivala. Veliko tistih, ki bi radi prišli v Tolmin, ima službe in bi si morali vzeti dopust, če bi si ga želeli privoščiti.
Festival mora danes ponujati izkušnjo. Kako to gradite pri MetalDays? Je sama umestitev v Tolmin - torej okolje - dovolj za izpolnitev tega cilja?
Na Češkem je Brutal Assault, kamor gre veliko Slovencev, ker si želijo takšno izkušnjo: odhod na Češko in poslušanje dobre metalske glasbe ob pitju poceni češkega piva. Ljudje, ki prihajajo na MetalDays želijo drugačno izkušnjo: med obiskom festivala se želijo sprehajati po hribih, se preizkusiti v raftingu … Zvečer pa spet obiski koncertov, zabava na plaži.
In na slovensko pivo.
(Smeh.) Dobro, letos bo spet slovensko, lani je bilo češko. Izkušnje, ki jo ponuja MetalDays, ne ponujajo drugi festivali. Oni so pravi metalski festivali, mi pa smo kombinacija počitnic in metalske glasbe. Ljudje ne prihajajo v Tolmin, da bi se napili in 'headbangali' pod odrom. Pridejo na dejavni teden.
Ko ste že ravno omenili poceni češko pivo: kako postavljate cene na festivalu?
Skušamo najti ravnovesje med finančnimi zmožnostmi obiskovalcev iz tujine in iz Slovenije. Za nemški festival smo poceni, za češki predragi.
Koliko se vi soočate s fenomenom zastonjkarstva v Sloveniji?
Pri nas tega ni. Niti ne pričakuje nihče, da bi dobil kdo brezplačno vstopnico. Imamo poceni vstopnice za domačine v Tolminu, to pa je tudi vse.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje