Vse tri pevke se strinjajo, da je slovenski trg zelo specifičen. Foto: MMC RTV SLO
Vse tri pevke se strinjajo, da je slovenski trg zelo specifičen. Foto: MMC RTV SLO
Nina Pušlar
Nina, ki je marca izdala nov album, je bila letos tudi ena izmed kandidatk na izboru za usodno žensko. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Saša Lendero
Saša se je na glasbene odre po rojstvu hčerke vrnila kot gostja na izboru za pesem Evrovizije. Foto: Osebni arhiv
Brigita Šuler
Učiteljica klavirja se pogosto pojavlja na izboru za pesem Evrovizije. Foto: MMC RTV SLO/Stane Sršen

MMC je preveril, kako plodno je bilo letošnje poletje za tri pevke, ki jih redno srečujemo tako na festivalskih odrih kot na veselicah. Medtem ko se Šulerjeva pohvali, da še nikoli prej ni imela toliko koncertov kot letošnje poletje, Lendero priznava, da je bera slabša predvsem zato, ker se je na koncertne odre začela vračati šele po končanem porodniškem dopustu (junija). Pušlarjeva najprej pojasni, da je letošnje leto v primerjavi s preteklim posebno, saj je marca izdala nov album – Slečeno srce.

Ko smo vse tri povprašali, koliko denarja prejmejo za posamezni nastop, so se vse diplomatsko izognile konkretnim številkam in odvrnile, da se zaslužek razlikuje od nastopa do nastopa.

"Letos sem med poletnimi meseci nastopala le junija, avgusta in polovico septembra. Julij smo v podjetju namreč v celoti namenili odprtju novega terapevtskega masažnega centra, zato smo ta mesec zamrznili vse moje glasbene aktivnosti. Prav tako prvo polovico septembra, ko sem bila z družino na dopustu," je pojasnila Lenderova.

Dodala je, da je šlo za nastope na nekaterih dvoranskih prireditvah, sicer pa gre večinoma poleti za prireditve na prostem (nekatere od teh so tudi veselice), slavnostno odprtje kakšnega objekta ali dejavnosti ter kakšna diskoteka septembra. "Nastopila ne bi na prireditvi, za katero bi bilo jasno, da je dejavnost organizatorja v nasprotju z mojimi glavnimi moralnimi in etičnimi načeli," je odločna Saša Lendero.

Mlada pevka nastopa predvsem na večjih odrih
Precej drugače nastopa Pušlarjeva. "Razvrščeno po zasedbah je bilo od tega enajst koncertov, na katerih sem bila sama, tri sem imela v akustični verziji, dva z big bandi, osem večjih koncertov pa sem imela s svojim bandom." S poletnimi koncerti je Pušlarjeva zelo zadovoljna. "Verjamem, da če je bilo to poletje 'slabo', bodo naslednja več kot odlična," še dodaja. V primerjavi z Lenderovo je Pušlarjeva nastopala predvsem na prostem - na večjih odrih, festivalih, poletnih zabavah in večjih radijskih obletnicah.

Za Šulerjevo ni oddiha
V primerjavi z njima pa je Šulerjeva že peto leto brez odmora dejavna na poletnih glasbenih odrih. "Sem pevka, ki s svojo avtorsko glasbo zajema širok krog poslušalcev," pojasnjuje, saj ima na nastopih zelo pester izbor glasbe. "Nastopam na celovečernih gasilskih veselicah, na raznoraznih drugih odprtih prireditvah, na koncertih v športnih in koncertnih dvoranah, diskotekah, klubih, kazinojih, na družabnih dogodkih raznoraznih podjetij, na rojstnih dnevih, porokah, z veseljem se odzovem tudi na raznorazne dobrodelne prireditve - skratka kjerkoli potrebujejo dobro glasbo z dobro pevko," z nasmeškom pove Šulerjeva, ki pove, da s kilometrino raste tudi njena cena. "Zato absolutno drži, da zdaj s petjem zaslužim več kot sem v preteklih letih," se konkretnih številk izogiba Šulerjeva.

Mastni denarci ali mizerna plačila?
Cene nastopov so nedvomno ena izmed vročih tem v medijih. Lenderova diplomatsko odgovarja: "Ker vem, da ostali ne bodo govorili o cenah, tudi sama ne bom. Poleg tega pa vem, da papir res veliko prenese in da so cene, ki jih mnogokrat prebiram v medijih, pogosto tako daleč od resnice na terenu, da je že kar žalostno."

Pušlarjeva ob tem opozarja: "Dejstvo, ki bi ga pri tem izpostavila, je, da bi se glasbeniki med sabo morali dogovarjati določene stvari okoli cene in nastopanja, ker bi s tem bistveno izboljšali pogoje dela."

Slovenski trg je specifičen
Vse tri priznavajo, da je od glasbe v Sloveniji mogoče živeti. Vendar gre za specifičen trg – zaradi majhnosti je treba trdo delati. "Pa vendar je potreben nenehen trud, saj se vsako popuščanje v kakovosti, intenzivnost ustvarjanja, promoviranja in nastopov zelo hitro pozna," priznava Saša Lendero. Hkrati pa opozarja: "Pri nas imajo uspešnice relativno kratek rok trajanja, zato je treba hitro ustvarjati na novo. Poglavitni problem v tem trenutku pa predstavlja izrinjanje slovenskih pesmi na sam rob radijskega in televizijskega etra ter dejstvo, da v naši državi glasbeni uredniki preprosto nimajo preveč radi tistega, kar proizvedemo sami. In to je zelo žalostno."