N'Toko za vse zamudnike pripravlja še en koncert, in sicer že v soboto. Foto: MMC RTV SLO
N'Toko za vse zamudnike pripravlja še en koncert, in sicer že v soboto. Foto: MMC RTV SLO
N'Toko
Dogajanje je s svojimi kriki dopolnila Irena Tomažin. Foto: MMC RTV SLO
N'Toko
Intimna atmosfera in N'Tokovo bentanje nad vsakdanjikom je Galo Halo za dve uri spremenila v meko 'undergrounda'. Foto: MMC RTV SLO
N'Toko
'Mogoče sem se že kakšno leto pred Japonsko malo začel igrati z nekaterimi idejami, malo sem pisal sem in tja, ampak nisem naredil ničesar konkretnega. Večji del odločitve sem naredil že kar na Japonskem, da bi lahko, ko se vrnem, lotil slovenske plate,' je o razlogih o ponovnem rapanju v slovenščini spregovoril N'Toko v nedavnem intervjuju za MMC. Foto: MMC RTV SLO

Hitropotezne rime, ki udarijo naravnost v poslušalčevo podzavest, popoln nadzor nad besedami, prostorom in zvokom. Veliko počasnejši, da bi lahko s svojo hitrostjo besed prebil zvočni zid, a s svojimi globokimi besedili veliko hitrejši kot vsak hipnotizer.

Kdor Miho Blažiča alias N'Toka pozna že od samih začetkov, ko je še vadil na podstrešjih in vaških vikendih, do tistih, ki se jim je vtisnil v spomin po nastopih z zasedbo Moveknowledgement, pa do vseh, ki jih je malce prestrašil s svojimi zvoki v obdobju eksperimentiranja, so si bili sinoči edini: N'Toko ne obstaja (kakor rapa v eni izmed njegovih zadnjih skladb), N'Toko je.

"Vse dobre stvari so tri." S temi besedami je uro po napovedanem začetku promocijskega koncerta sinoči pozdravil vse ljubitelje alternative in N'Tokovih raperskih ekshibicij, radijski voditelj Jure Longyka.

Sedem let od izida raperjevega prvenca v slovenskem jeziku Cesarjeve nove podobe, pet let od Dobrodelnega koncerta ob koncu sveta in skorajšnjem umiku, je dolenjski velemojster besed in rim Slovencem ponudil, to kar je glasbeni kritik Miroslav Akrapović v uvodu intervjuja z raperjem opisal, kot "eden največjih diskografskih dosežkov v vsej zgodovini slovenske popularne glasbe" album Parado ljubezni.
Troedini koncert
Tematsko in vsebinsko premišljen nastop je N'Toko razdelil na tri dele: rapanje na posneto podlago, "izštekana" verzija s tričlansko bas-boben ritem sekcijo in kitaro v ospredju ter "sam mojster za vse" podajanje rim ob solosprehodih s prsti po mešalni mizi.
Mešanica starih in novih skladb
Mešanje zvokov, na en ritem, z oddaljenim in odmevajočim ženskim govorjenjem je med zbranimi vzbudil pozornost. Vse prej kot po zadnji hip-hopovski modi oblečen N'Toko je prejel mikrofon po Juretovi napovedi. Začel se je preplet vseh treh albumov in hitre osvežitve spomina, da je raper mojster besed ne le v slovenskem, ampak tudi v angleškem jeziku – skladb z albuma Ex Shanti/Future Shanti (Superhuman).
Pravo koketiranje z občinstvom je začel ob skladbi Paradi ljubezni. Osamljeni lik sredi odra jih je spravil k skandiranju refrena s skladbo, "ki jo sam ne mara, ampak jo je posvetil Matjažu Zupanu". Dvojna morala s Cesarjeve nove podobe in k globokem izražanju strinjanja z vrsticami: "Brez slovenske pesmi ni slovenske identitete. J**** takšno identiteto!"
Raper, poet, žrtev zombijev
Kot poet na literarnem večeru je razgreteže umiril s podajanjem besed brez kakršne koli podlage, ko se je zazdelo, da jih občinstvo ne le posluša, marveč vdihava. Nagrajen z bučnim aplavzom po dveminutni tišini pa je začel s svojo novo "himno" v očeh poslušalcev Zig Zig. Na dni, ko je po novomeških lokalih tudi njegove največje privržence plašil s svojimi zvočnimi eksperimentacijami, je s kričalno arijo opomnila krvava nevesta z imenom Irena Tomažin, ki je po Zombi efektu (ki je na oder pripeljal dejanske demone in zombije iz sveta, ki N'Toka navdihuje, ima zapisano na spletni strani).
Hiphopovskemu delu je po N'Tokovih besedah sledil Rock'n'roll. Po skoraj funk-džezovskem uvodu so prve vrste blaznele ob miganju z glavo: ob spremljavi Baggy banda je med drugim Fural safer in poudarjal Slovenec sem. Da je "včeraj že mimo, jutri je še daleč," pa pridigal skupaj z novim gostom Samom Borisom.

Didžej ubil MC-zvezdo
Vrste so se ob njegovi zadnji trilogiji začele prazniti, kar je dalo preostalim prostor za nekaj plesnih korakov, ki so jih lahko nadgrajevali ob vibriranju Gale Hale, ko je didžej ubil MC-zvezdo. Rokenrolska različica N'Toka se je namreč sprevrgla v njegovo kreiranje tehnoritmov za mešalko in zadnjo dozo Parade ljubezni, ki je vključevala Joe Le Taxxxi: "... kamor koli, kadar koli, s komer koli, de-lat kar koli ..."in Pando mafijo.
Dvajseterico svojih bistroumnih in inteligentnih verzov, norega toka in pristnega "undergrounda", ki jih je moral pozneje po vzklikanju zbranih, nadgraditi z enim bisom, je sklenil s sporočilom: N'Toko ne obstaja.