Kot je Sazas zapisal na svoji spletni strani, se višina začasne tarife po zakonodaji določi na podlagi višine enakih tarif v najmanj desetih državah članicah EU-ja, pri čemer je tri najvišje treba izločiti. Tarifo je objavil konec februarja in je "tako rekoč identična tarifi za koncerte v živo", prav tako postopek prijave. Izvajalci, ki na koncertu izvajajo svojo lastno avtorsko glasbo, pa lahko z organizatorji individualno uredijo avtorske pravice, pri čemer organizator ne plača avtorskih nadomestil Sazasu.
Pri višini avtorskega nadomestila je Sazas določil tri osnove. Na vprašanje STA-ja, ali to velja tako v primeru brezplačnih kot v primeru plačljivih spletnih koncertov, je poslovodja Marcel Škerjanc odgovoril, da za brezplačne koncerte oziroma koncerte za nekomercialno rabo, torej koncerte z dobrodelno, kulturno ali izobraževalno noto, ni potrebno obvezno dovoljenje združenja, ampak se lahko organizator dogovarja neposredno z avtorjem.
Glede treh osnov pa je pojasnil, da je takšna dosedanja, več kot 20-letna praksa doma in je primerljiva s tujo. Tarifa je po Škerjančevih besedah odvisna od plačanih vstopnic oziroma prihodkov ali od ogledov. Po vnaprejšnji pridobitvi dovoljenja pa minimum znaša 27,90 evra. "Tri osnove so take že skoraj tri desetletja pri koncertih v živo in so organizatorji takšnega načina obračunavanja že dobro vajeni," je povedal Škerjanc.
Kot dodajajo v Sazasu, zakonodaja določa, da je ob objavi začasne tarife treba objaviti tudi vabilo k poganjanjem za stalno tarifo. Po njihovih navedbah je večina organizatorjev svoje obveznosti za uporabo avtorskih del Sazasu poravnala, vabilu na pogajanja pa se ni odzval nihče: "Sazas mora izvesti pogajanja z reprezentativnim združenjem, kako bo to v praksi izvedljivo, pa je odvisno tudi od organizatorjev 'live stream' dogodkov. Ne ve se, ali takšno reprezentativno združenje sploh obstaja, kar še dodatno kaže na absurdnost slovenske zakonodaje."
V Kinu Šiška, kjer so od maja lani izvedli 43 spletnih koncertov, so začasno tarifo označili za enostransko potezo Sazasa. Kot so pojasnili, so Sazas o dogajanju obveščali in ga večkrat pozvali, naj jim sporoči jasno stališče do tega.
"Jasnega odgovora nismo dobili do konca marca, ko smo prejeli obvestilo o sprejetju začasnega tarifnika. Poudarjam, da je bila odločitev na strani Sazasa sprejeta enostransko, brez dialoga z uporabniki, v časovnem pogledu pa je bil ta tarifnik glede na obvestilo sprejet sredi februarja. Povabilo k sodelovanju zainteresiranih so izvedli s tem, da so zgolj na svojo spletno stran objavili novico, da je sprejemanje pravilnika v teku," je povedal pomočnik direktorja za glasbeni program Matjaž Manček.
Po njegovih navedbah so bili o tarifi obveščeni, ko je bila "zadeva ad acta, tarifa enostransko določena in skupaj z zahtevo, da se uveljavi retroaktivno tudi za vse dogodke, izvedene še pred sprejetjem tega pravilnika".
Na vprašanje, koliko je s tarifo povezana cena vstopnic, pa je Manček odgovoril, da z združenjem trenutno komunicirajo glede pravnih osnov njihovih zahtev. "Dokler to ni razčiščeno, te sporne zahteve Sazasa nimajo vpliva na višino cene. Če bi se njihove postavke in zahteve uveljavile, pa bi to imelo neposredni vpliv na zmanjšanje prihodka izvajalcem, ki dobijo 70 odstotkov neto prihodka od prodaje vstopnic, ali pa na povečanje cene vstopnic, kar bi šlo na račun potrošnikov in negativno vplivalo uspešnost prodaje in s tem dogodka."
Po Mančkovem mnenju ta enostranska poteza Sazasa "učinkuje kot še ena aprilska pozeba že tako zdesetkane in onemogočene slovenske glasbene krajine".
Po podatkih Sazasa je sicer dovoljenje za uporabo avtorske glasbe na koncertih, ki se v času koronavirusa prenašajo prek spleta, doslej želelo šest organizatorjev prireditev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje