Na vrhu te piramide so štiri jedi in tri pijače, za katere načrtovalci pričakujejo, da jih bodo turisti in drugi gostje dobili v večini dolenjskih gostiln.
Zavod za trajnostni razvoj Temeniške in Mirnske doline je v okviru kolektivne blagovne znamke Dobrote Dolenjske certificiral že več kot 400 kulinaričnih in rokodelskih izdelkov.
Avtor zemljevida, etnolog Janez Bogataj, je povedal, da so ta sistem zdaj nadgradili s storitvenimi in turističnimi dejavnostmi in v okviru tega razvili še strategijo gastronomije Dolenjske po piramidnem sistemu.
V vrhu piramide so omenjene štiri jedi, to so češpljeva kaša, matevž s kislim zeljem ali repo, pečena svinjska rebra in štruklji, ter tri pijače – cviček, dolenjski sadjevec in kostelska rakija, je še navedel Bogataj.
Kot menijo v omenjenem zavodu, postaja kulinarika v slovenski turistični ponudbi vse pomembnejša. Ker ima Dolenjska na tem področju kaj pokazati, pa upajo, da bodo dolenjski gostinci kulinarični zemljevid in predlagane jedi vzeli za svoje.
O korakih, ki so pripeljali do omenjenega kulinaričnega zemljevida, je Bogataj po besedah organizatorjev predstavitve povedal, da je bila kot dokument kulinarične in gastronomske razpoznavnosti slovenskega prostora leta 2006 objavljena strategija gastronomije Slovenije, v okviru projekta Dobrote Dolenjske pa so leta 2014 pripravili poskusno kulinarično piramido dolenjskega območja. Lani so nato izdelali strategijo dolenjske gastronomije s kulinarično piramido za celotno dolenjsko območje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje