Foto: Reset Brewery
Foto: Reset Brewery

V primerjavi z letom 2019 so evropski pivovarji prodali 34 milijonov hektolitrov oz. devet odstotkov manj piva, ugotavljajo v združenju Pivovarji Evrope.

Zlasti močno je pandemija prizadela nastanitveno industrijo. Ta je po izračunih združenja lani porabila 75 milijonov hektolitrov piva, kar je 42 odstotkov manj kot leto prej.

Zaradi dolgega zaprtja barov in restavracij po vsej Evropi je prodaja piva močno upadla. Foto: Reuters
Zaradi dolgega zaprtja barov in restavracij po vsej Evropi je prodaja piva močno upadla. Foto: Reuters

Nekoliko je sicer zrasla prodaja piva v trgovinah, a ne dovolj, da bi nadomestili izgube na račun zaprtja gostinskih obratov.

V združenju so poudarili, da je pandemija terjala tudi davek pri delovnih mestih. Lani naj bi v celotni pivovarski dobavni verigi brez dela ostalo 800.000 ljudi. To predstavlja tretjino vseh delovnih mest.

Pivo morali zlivati proč

Da je stanje resnično nezavidljivo, predvsem za butične pivovarje, potrjuje tudi Samo Žabkar iz mlade brežiške craft pivovarne Reset. "Preteklo leto in začetek letošnjega nam predstavljata velik izziv, kako v teh turbulentnih časih prodreti na trg kot novo mlado podjetje, kako se predstaviti strankam, kako pridobiti čim večji delež trga," je povedal v oddaji Na lepše.

Kot pravi Žabkar, eden od le dveh ciceronov (sommelierjev za pivo) pri nas, pa je drugo, kar pivovarje trenutno zelo tepe s strani države, trošarina.

Ciceron Samo Žabkar pravi, da je bilo zadnje leto za pivovarje izjemno težko, a se ne predajajo. Foto: TV Slovenija
Ciceron Samo Žabkar pravi, da je bilo zadnje leto za pivovarje izjemno težko, a se ne predajajo. Foto: TV Slovenija

"Vse to pivo, ko je proizvedeno, nam poleg surovinskih stroškov predstavlja tudi strošek trošarine. Ko pivo zlijemo, kar smo morali v zadnjem letu večkrat početi, moramo spet državi oz. carinskemu uradu plačati za uničenje, kar je zelo zahtevno, sploh, če dejansko velik del pivovarjev trenutno v Sloveniji sploh nima prihodkov," pravi.

Pivo še vedno v senci vina

"Butično pivo samo po sebi ni ogroženo, je pa ta položaj zelo neprijeten za manjša podjetja z manjšim obsegom proizvodnje. Naša kuhinja in pivnica sama po sebi rešuje proizvodnjo, se pravi ta HoReCa segment, ki trenutno stagnira," še dodaja.

Ob tem Žabkar priznava, da pivovarstvo pri nas še vedno deluje v senci vinarske industrije, da pa se fantje trudijo, da bi ta mit, da je pivo nekaj manj vrednega v primerjavi z vinom, razbili.

"Da dokažemo, da znamo, da delamo, da smo dobri, da razvijamo nove okuse, nova piva, da venomer presenečamo tako publiko kot novince v svetu craft piva," sklene.

Na lepše